La formació té lloc a l'Ateneu (foto: Localpres)

Arrenca l’oferta formativa 2018 per a entitats i associacions de Rubí

L’Oficina d’Atenció i Suport a les Entitats (OASE) ofereix un seguit de formacions al teixit associatiu amb l’objectiu de millorar els coneixements en gestió associativa de les entitats del municipi

L’Ajuntament de Rubí, mitjançant l’Oficina d’Atenció i Suport a les Entitats, posa en marxa l’oferta formativa 2018 per a entitats i associacions. La formació és una de les activitats principals de la OASE. A través de cursos i tallers adreçats al teixit associatiu, s'ofereixen eines per a la gestió de diversos àmbits relacionats amb l'associacionisme i la participació ciutadana, promovent una millora contínua en la gestió i el funcionament de les entitats.

Enguany s’ha proposat un conjunt de formacions vinculades a temes molt diversos amb la intenció d’abordar l’ampli espectre de qüestions relacionades amb la gestió associativa. Així, hi ha formacions relacionades amb la comunicació, l’organització d’activitats, l’obtenció del certificat digital o la sol·licitud de subvencions per a millorar el finançament de les organitzacions, entre d’altres.

Les formacions que s’oferiran seran les següents:

  • Les memòries: eines bàsiques per a la comunicació i la transparència
    23 i 25 de gener
    Inscripcions del 15 al 19 de gener
  • Com presentar projectes per subvencions
    13, 15 i 20 de febrer
    Inscripcions del 29 de gener al 9 de febrer
  • Com aconseguir el certificat digital
    21 de març, de 19 a 21h
    Inscripcions del 5 al 16 de març
  • Tot el que cal saber per organitzar un bon esdeveniment
    24 i 26 d’abril, de 19 a 21h
    Inscripcions del 9 al 20 d’abril
  • La millora de la gestió: planificació estratègica i elaboració de projectes associatius
    22 i 24 de maig, de 19 a 21h
    Inscripcions del 7 al 18 de maig
  • Com aconseguir la participació de les persones associades?
    12 i 14 de juny, de 19 a 21h
    Inscripcions del 28 de maig al 8 de juny
  • Com millorar la gestió de twitter i facebook a la nostra entitat
    16 i 18 d’octubre, de 19 a 21h
    Inscripcions de l’1 al 12 d’octubre
  • Juntes efectives: eines i estratègies per a una bona governança
    13 i 15 de novembre, de 19 a 21h
    Inscripcions del 29 d’octubre al 9 de novembre
  • Pla, acció i valoració. L'avaluació de projectes associatius
    11 i 13 de desembre, de 19 a 21h
    Inscripcions del 26 de novembre al 7 de desembre      

Suport a les entitats
L'OASE té per objectiu atendre les necessitats de les entitats locals. A més d'oferir formació, l'oficina acompanya els responsables de les entitats en l'elaboració de la documentació necessària per constituir una associació sense ànim de lucre (estatuts, acta fundacional, etc.) i ofereix informació dels tràmits i organismes de l'administració als quals cal adreçar-se per sol·licitar la constitució d'una associació o l'actualització de la seva documentació. També des de l'OASE es pot realitzar la inscripció, actualització i modificació del Registre d'Entitats Ciutadanes de l'Ajuntament de Rubí (REC). En general, l'OASE ofereix assessorament tant per a entitats constituïdes com per a col·lectius en procés de constitució, en temes relacionats amb la millora del funcionament intern i amb els projectes i activitats que duen a terme.

Per a més informació, podeu contactar amb l’Oficina d’Atenció i Suport a les Entitats mitjançant el correu electrònic oase@ajrubi.cat o bé trucant al 93.588.74.73