El Consell Consultiu de la Gent Gran denuncia “abusos” per part de les entitats bancàries
L’Ajuntament de Rubí posa a disposició de les persones que ho necessitin dos punts de suport a tràmits telemàtics per reduir la bretxa digital
El Consell Consultiu de la Gent Gran de Rubí denuncia “abusos” per part de les entitat bancàries que afecten de manera especial les persones grans. L’ens que representa les persones grans de la ciutat reclama a través d’un manifest un servei bancari a l’abast de tothom i posen de manifest “la vulneració dels drets envers les persones que no tenen suficient autonomia davant la digitalització forçada que ens imposen les entitats financeres i també les obligades gestions telemàtiques que exigeixen les grans empreses del sector serveis i l’Administració pública”.
El text argumenta que la reducció de l’atenció presencial i l’obligatorietat de fer alguns tràmits en caixers automàtics retalla l’autonomia de les persones grans i, en general, de les persones amb diversitat funcional. Els i les representants de les persones grans també denuncien les exagerades comissions bancàries i la constant pressió per comprar productes bancaris. El Consell demana la implicació de les entitats municipals, associacions, casals cívics, casals de gent gran i consells comarcals “per trobar mesures i solucions al més ràpid possible”.
L’Ajuntament de Rubí disposa d’una Guia local per fer front als maltractaments a les persones grans que defineix set tipus de maltractament a aquest col·lectiu: físic, emocional, econòmic, sexual, per negligència, per abandó o per privació de drets. El document descriu factors de risc, com ara tenir una discapacitat o deteriorament cognitiu, i factors de protecció com la participació activa a la comunitat, el bon suport dels membres de la família o l’atenció domiciliària entre d’altres.
Punt de suport
A Rubí, tothom qui ho necessiti té a la seva disposició dos punts de suport a tràmits telemàtics a La Cruïlla Centre Cívic i a l’Associació Veïnal del barri de Les Torres. En aquests punts, la ciutadania rep atenció presencial i personalitzada per realitzar tràmits en línia que poden resultar difícils: Cl@ve, SEPE, idCAT, DNI, passaport, La Meva Salut, pagaments, sol·licitud d’ajuts...
Els punts de suport atenen al públic dimarts i dijous de 9 a 11 h a La Cruïlla Centre Cívic del Pinar (urbanització El Pinar, s/n, 2a planta - 08191 Rubí) i dimecres i divendres de 9 a 11 h a l’Associació Veïnal del barri de Les Torres (c/ Joan Puig, edifici Jamaica, 2, baixos - 08191 Rubí)