El Mercat Municipal registra més d’un milió de visites durant el 2019
El novembre va ser el mes de major afluència de clientela amb 95.715 entrades a l’equipament
El sistema de compta persones que es va instal·lar el desembre de 2017 a les entrades del Mercat Municipal Rubí ha registrat 1.024.967 entrades a l'equipament durant el 2019. És el segon any consecutiu que el Mercat supera el milió de visites: durant el 2018, es van comptabilitzar 1.018.729 entrades a les instal·lacions de Cal Gerrer.
Durant tots els mesos de 2019, excepte juliol i agost, el recompte mensual de visites ha superat les 80.000 entrades. Els mesos de més afluència, amb xifres superiors als 90.000 visitants, han estat octubre (91.055 visites), novembre (95.715 visites) i desembre (92.859 visites). La mitjana de visites diàries se situa en 3.312 i el dia de la setmana amb el Mercat més ple és divendres a les 11 h. La distribució per hores indica que el moment del dia amb més entrades és entre les 10 i les 12 h.
Actualment, l’impacte econòmic del Mercat municipal és de 21,5 milions d’euros (17 milions d’euros d’impacte directe i 4,5 milions d’euros anual d’impacte indirecte.
Durant els últims anys, l’Ajuntament de Rubí ha impulsat el Mercat com a eix vertebrador de l’activitat comercial de la ciutat, com a punt d’activitat econòmica i com a exemple d’eficiència i eficàcia energètica per convertir-lo en un dels millors mercats municipals de la comarca. Durant 2018, s’han fet obres als carrers de l’entorn del Mercat per millorar l’accés a l’equipament i integrar-lo a la zona comercial de l’illa de vianants que s’ha convertit un sol eix comercial i de passeig delimitat per les instal·lacions del Mercat. La incorporació d’un operador privat, a finals de 2019, ha augmentat la competitivitat econòmica de l’espai i des del punt de vista energètic, a través de la iniciativa Rubí Brilla, s’ha donat formació als i les paradistes per millorar l’eficiència energètica de les seves instal·lacions.
Entre 2015 i 2019, el consistori ha impulsat el procés d’incorporació de l’operador privat, ha renovat la imatge gràfica de l’equipament amb el disseny d’un nou logo i la vinilització de les portes d’accés, ha encarregat l’elaboració d’un estudi d’hàbits de compra del Mercat Municipal, un estudi d’afluències i fluxos de persones i un estudi per a la implantació del Servei a Domicili encara en fase molt prèvia. També s’ha posat en marxa una prova pilot per la gestió dels tiquets d’aparcament que permet un estalvi del 20% en la despesa dels descompte de l’aparcament, uns 9 .000 € anuals. Igualment, s’ha renovat un espai de bar en vestíbul d’accés comú a la zona de parades, a l’operador i als ascensors que porten a l’aparcament.
El Mercat Municipal de Rubí disposa de 2.576,8 m2 distribuïts en 1.518 m2 de parades que suposen el 59% de la superfície comercial, amb un total de 156 espais de venda equivalents 50 parades: 11 cansaladeries, 9 carnisseries, 7 parades de pollastre, 5 de fruites i verdures, 3 de peix, 3 de pesca salada, dos forns de pa, dos bars, dues parades de comestibles i també una parada de carn de cavall, congelats, dietètica, ferreteria, llegum cuit i plats preparats. Obre 50 hores setmanals: dilluns de 8 a 13 h, dimarts i dimecres de 7.30 a 13.30 h; dijous, també de 7.30 a 13.30 h i de 17 a 20 h; divendres no tanca al migdia i obre de 7 a 20 h i dissabtes de 7 a 14.30 h. Tots els paradistes tenen les taxes congelades des de 2012.
El 41% restant de la superfície comercial de l’equipament, 1.058 m2, l’ocupa des d’abans de Nadal un supermercat que combina comerç quotidià alimentari i no alimentari i obre 75 hores setmanals: de dilluns a dissabte de 8.30 a 21 h.