Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El servei d’atenció i assessorament per a problemes d'habitatge derivats de la Covid-19 atén més de 1.700 trucades La Mesa pel Dret a l’Habitatge ha rebut informació sobre els recursos implementats durant l’estat d’alarma en una reunió celebrada aquest dilluns https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

El servei d’atenció i assessorament per a problemes d'habitatge derivats de la Covid-19 atén més de 1.700 trucades

La Mesa pel Dret a l’Habitatge ha rebut informació sobre els recursos implementats durant l’estat d’alarma en una reunió celebrada aquest dilluns

La Mesa s’ha reunit a l’edifici Rubí Forma (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres).
La Mesa s’ha reunit a l’edifici Rubí Forma (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

La Mesa pel Dret a l’Habitatge ha celebrat aquest dilluns la seva primera reunió des de la declaració de l’estat d’alarma per la Covid-19. La trobada ha servit per informar sobre l’estat de l’operatiu d’emergència que va posar en marxa el Servei d’Habitatge de l’Ajuntament per abordar els efectes de la pandèmia, compartir la situació viscuda i preveure les problemàtiques que es podrien plantejar a partir d’ara.

Durant els últims mesos, l'equip de l'Oficina Local d'Habitatge ha atès la ciutadania de forma no presencial, per telèfon o correu electrònic. Per donar resposta a les necessitats sobrevingudes arran de la crisi sanitària, s’han posat en marxa tres línies de telèfon que han rebut durant aquest període més de 1.700 trucades. Tal com s’ha fet saber a la Mesa, les consultes de la ciutadania han estat principalment en relació a les línies d’ajuts i suport al pagament del lloguer i a les diferents moratòries que s’han impulsat tant des del govern central com des de l’Ajuntament ─ajornament de quatre mesos en el pagament del lloguer d’habitatges, locals i aparcaments de titularitat municipal.

Les entitats i grups municipals presents a la reunió de la Mesa han pogut disposar d’un primer informe sobre les dades derivades d’aquestes consultes i de l’operatiu posat en marxa pel servei municipal. També se’ls ha explicat com es pensa donar continuïtat a aquest recurs un cop finalitzat l’estat d’alarma amb l’objectiu de donar resposta a les demandes que hi continuïn arribant. “És evident que la situació que ha generat la Covid-19 no s’acaba amb l’aixecament de l’estat d’alarma. Han estat tres mesos en què moltes famílies s’han vist colpejades pels efectes de la pandèmia a nivell econòmic i social, i ara cal veure com afrontem aquests casos de vulnerabilitat nova o creixent”, ha argumentat la regidora d’Habitatge, Ànnia Garcia Moreno, qui ha presidit la reunió d’aquest dilluns.

Les persones i entitats que integren la Mesa pel Dret a l’Habitatge han acordat tornar-se a trobar la segona setmana de juliol per tractar el procés participatiu del Pla local d’habitatge, que aviat es posarà en marxa.