El servei municipal Rubí Brilla sortirà al carrer cada segon dissabte de mes
L’objectiu del punt informatiu és traslladar a la ciutadania quins serveis tenen al seu abast per reduir el cost i consum d’electricitat o optar per l’autoconsum solar, entre d’altres
El servei municipal Rubí Brilla muntarà un punt informatiu cada segon dissabte de mes a la plaça del Mercat amb l’objectiu de donar a conèixer entre els rubinencs i les rubinenques els serveis que ofereix l’Ajuntament en matèria d’estalvi, eficiència energètica i ús d’energies renovables. Aquest dissabte serà la primera vegada que s’organitzarà l’estand informatiu, que estarà operatiu entre les 10 i les 13.30 h.
La ciutadania podrà apropar-se a aquest espai per resoldre dubtes o trobar assessorament personalitzat i gratuït en qüestions energètiques com:
- Entendre i descobrir com estalviar a les factures de llum i gas.
- Què cal tenir en compte a l’hora de fer una instal·lació solar fotovoltaica (quants panells es necessites en cada cas, en funció del consum; quin és el cost; quines empreses instal·ladores ho poden muntar; quines ajudes hi ha disponibles, etc.)
- Com es pot millorar el confort tèrmic de casa mitjançant la rehabilitació energètica, així com les ajudes que la ciutadania té al seu abast.
- Quines alternatives de mobilitat sostenible existeixen: vehicle elèctric compartit, quin és el funcionament dels punts de recàrrega municipals, la normativa i ajudes sobre els punts de recàrrega en aparcaments privats, etc.
El regidor de Medi Ambient, Transició Ecològica i Benestar Animal, Andrés Medrano Muñoz, assenyala l'objectiu d'aquesta iniciativa: "El cost de l’energia condiciona cada vegada més les vides de la gent.La nostra voluntat és posar a l’abast de tothom totes les eines possibles per aconseguir reduir aquest impacte i fer-ho de la mà del canvi necessari cap a l’ús d’energies més netes i eficients. Sortim al carrer per formar i informar d’una forma propera i efectiva".
No és imprescindible demanar cita prèvia per ser atès, tot i que és recomanable. La gestió es pot fer a través del correu electrònic rubi_brilla@ajrubi.cat o bé per telèfon (93 581 39 00). Es recomana portar una factura elèctrica per poder resoldre les consultes de forma més àgil i completament personalitzada.
En cas de pluja, la parada informativa es traslladarà al vestíbul del Mercat Municipal.
Rubí Brilla és un servei municipal que té l’objectiu d’acompanyar i facilitar a la ciutadania el camí cap a la transició energètica. A banda del punt informatiu que s’organitzarà cada segon dissabte de mes a la plaça del Mercat, Rubí Brilla ofereix informació i assessorament gratuït de dilluns a divendres.