El Telèfon Verd rep prop de 10.000 trucades durant el 2020
A partir d’ara, el servei centralitza l’atenció mitjançant el 900 130 130, amb independència de si la demanda es fa des d’un telèfon fix o mòbil
Durant l’any 2020, el Telèfon Verd ha rebut 9.786 trucades, una mitjana de 815 peticions mensuals. La immensa majoria, un 88%, han servit per acordar dia i hora per a la recollida d’esporga i de mobles i trastos vells, dos dels serveis que es gestionen des d'aquest mitjà i que s’han anat consolidant amb els anys.
Concretament, el 54% de les trucades s’ha realitzat per concertar la retirada de mobles voluminosos i trastos vells, mentre que un 34% ha estat per sol·licitar que el servei de gestió de residus s’endugués les restes de poda.
Aquests dos serveis gratuïts pretenen eliminar la presència d'aquest tipus de residus als carrers de la ciutat, que entorpeixen el pas dels vianants i dels vehicles, dificulten la recollida dels contenidors per part dels camions i donen una sensació de brutícia i deixadesa.
En el cas de la recollida de mobles, el servei funciona les nits de dilluns, dimecres i divendres, sempre i quan s'hagi acordat prèviament la recollida mitjançant el Telèfon Verd. La persona usuària només cal que deixi els trastos vells a la vorera de casa o allà on li ho indiqui el personal del servei. En canvi, la retirada d’esporga s’efectua diferents dies a la setmana, segons el barri o urbanització. Igualment, cal comunicar-ho mitjançant el Telèfon Verd i respectar el calendari de recollida establert.
La resta de trucades rebudes durant el 2020 han servit per demanar informació (6%) i per comunicar incidències sobre contenidors plens (4%), entre d’altres.
Tot i que el Telèfon Verd ha estat disponible durant tot l'any, el mes d'abril de 2020 ha estat quan s'han registrat menys trucades, coincidint amb l'inici de l'estat d'alarma i el confinament domiciliari. L’ús d’aquest servei municipal ha experimentat una davallada del 10% respecte l’any anterior, quan es van efectuar 10.935 peticions.
Atenció centralitzada des d’un únic número telefònic
A partir d'ara, el servei centralitza l’atenció mitjançant el 900 130 130, amb independència de si la demanda es fa des d’un telèfon fix o mòbil.
L’atenció telefònica es presta de dilluns a divendres, de 8 a 20 h. Si es truca fora d'aquest horari, cal deixar un missatge al contestador i el personal del servei es posarà en contacte amb la persona usaria el més aviat possible.