Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els ajuts de menjador escolar es podran sol·licitar a partir del 2 de maig Les famílies hauran de demanar els ajuts prioritàriament de manera telemàtica i, per fer-ho, comptaran amb diferents serveis de suport https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Els ajuts de menjador escolar es podran sol·licitar a partir del 2 de maig

Les famílies hauran de demanar els ajuts prioritàriament de manera telemàtica i, per fer-ho, comptaran amb diferents serveis de suport

Els ajuts els atorga el Consell Comarcal (foto: Ajuntament de Rubí – César Font).
Els ajuts els atorga el Consell Comarcal (foto: Ajuntament de Rubí – César Font)

Les famílies que vulguin optar als ajuts de menjador escolar que atorga el Consell Comarcal del Vallès Occidental per al curs 2023-2024 hauran de presentar la seva sol·licitud entre el 2 i el 22 de maig. La petició s’haurà de fer preferentment de manera telemàtica a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament.

Els ajuts de menjador escolar els concedeix el Departament d’Educació a través del Consell Comarcal del Vallès Occidental i s’adrecen a alumnat de centres d’ensenyament obligatori i de segon cicle d’educació infantil. Les beques cobreixen el 70% o el 100% del preu del servei, en funció del llindar de renda de la unitat familiar. En alguns casos, però, l'Ajuntament complementa els ajuts parcials amb recursos propis per tal de garantir a aquestes famílies una cobertura total.

Les sol·licituds s’han de presentar prioritàriament de manera telemàtica, emplenant un formulari que es publicarà a la Seu Electrònica de l’Ajuntament a partir del 2 de maig. Per fer-ho caldrà disposar de certificat electrònic (idCAT o eDNI) o bé estar donats d’alta al servei idCAT mòbil, gestió que es pot completar de forma immediata a través d'Internet.

   

Suport en la tramitació

Per acompanyar la ciutadania que tingui dificultats en la realització del tràmit de manera telemàtica, l’Ajuntament posarà a la seva disposició diversos serveis de suport.

Entre el 2 i el 22 de maig, es podran resoldre els dubtes en relació a aquest tràmit mitjançant el XatBot, el sistema de conversa automàtica de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) accessible a través de la Seu Electrònica i també dels serveis de WhatsApp (623 196 219) i Telegram (SuportRubi_Bot).

A més, els dies 8, 9, 10, 11, 15, 16, 17 i 18 de maig es faran sessions de grup d’acompanyament al tràmit. Les persones que vulguin rebre aquest assessorament presencial caldrà que demanin cita prèviament trucant al telèfon 93 588 70 00 (ext. #3303 o #3307).

Properament, els diferents centres educatius rebran tota la informació sobre la convocatòria. El 2 de maig, s’obrirà el termini per fer la sol·licitud telemàtica i, entre el 8 i el 22 de maig, les famílies que no hagin pogut fer el tràmit en línia tindran la possibilitat, excepcionalment, de lliurar la sol·licitud presencialment a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC), sol·licitant cita prèviament.

Per al present curs 2022-2023, s’han concedit 2.442 ajudes del total de 2.999 sol·licituds que va rebre l’Ajuntament.

Objectius de Desenvolupament sostenible