Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els ajuts de menjador escolar es podran sol·licitar a partir del 22 d’abril Com a novetat, les famílies que ja van demanar un ajut per al curs 2023-2024 rebran un esborrany per correu electrònic per tal de facilitar-los el procés de sol·licitud https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Els ajuts de menjador escolar es podran sol·licitar a partir del 22 d’abril

Com a novetat, les famílies que ja van demanar un ajut per al curs 2023-2024 rebran un esborrany per correu electrònic per tal de facilitar-los el procés de sol·licitud

Els ajuts de menjador escolar s’han de sol·licitar a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres).
Els ajuts de menjador escolar s’han de sol·licitar a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

Les famílies que vulguin optar als ajuts de menjador escolar que atorga el Consell Comarcal del Vallès Occidental per al curs 2024-2025 hauran de presentar la seva sol·licitud entre el 22 d’abril  i el 17 de maig. La petició s’haurà de fer de manera telemàtica a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament.

Els ajuts de menjador escolar els concedeix el Departament d’Educació a través del Consell Comarcal del Vallès Occidental i s’adrecen a alumnat de centres d’ensenyament obligatori i de segon cicle d’educació infantil. Les beques cobreixen el 70% o el 100% del preu del servei, en funció del llindar de renda de la unitat familiar. En alguns casos, però, l'Ajuntament complementa els ajuts parcials amb recursos propis per tal de garantir a aquestes famílies una cobertura total.

Les sol·licituds s’han de presentar de manera telemàtica, emplenant un formulari que es publicarà a la Seu Electrònica de l’Ajuntament a partir del 22 d’abril. Per fer-ho caldrà disposar de certificat electrònic (idCAT o eDNI) o bé estar donats d’alta al servei idCAT mòbil, gestió que es pot completar de forma immediata a través d'Internet.

Com a novetat, i amb l’objectiu de simplificar el tràmit, aquelles famílies que ja van sol·licitar un ajut de menjador per al curs 2023-2024 rebran un esborrany per correu electrònic. En cas que les dades siguin correctes, només caldrà que el validin telemàticament indicant el número d’expedient que hi consti, sense haver d’emplenar novament la sol·licitud.

 

Suport en la tramitació

Per acompanyar la ciutadania que tingui dificultats en la realització del tràmit de manera telemàtica, l’Ajuntament posarà a la seva disposició diversos serveis de suport.

Entre el 22 d’abril i el 17 de maig, es podran resoldre els dubtes en relació a aquest tràmit mitjançant el XatBot, el sistema de conversa automàtica de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC), accessible a través de la Seu Electrònica i també dels serveis de WhatsApp (623 196 219) i Telegram (SuportRubi_Bot).

A més, els dies 29 i 30 d’abril i 2, 6, 7, 8 i 9 de maig es faran sessions de grup d’acompanyament al tràmit. Les persones que vulguin rebre aquest assessorament presencial caldrà que demanin cita prèviament trucant al telèfon 93 588 70 00 (ext. #3303 o #3307).

Durant els propers dies, els diferents centres educatius rebran tota la informació sobre la convocatòria.

Totes aquelles famílies que tinguin dificultats per fer el tràmit telemàtic poden contactar amb el Servei de Beques Menjador de l’Ajuntament al carrer de Prim, 33-35, 2a planta, trucant al 93 588 70 00 ext. #3306 o bé enviant un correu electrònic a bequesmenjador@ajrubi.cat.

Aquest curs 2023-2024, s’han concedit 2.693 ajudes del total de 3.352 sol·licituds que va rebre l’Ajuntament.

Objectius de Desenvolupament sostenible