Els ajuts s’adrecen a alumnat de centres d’ensenyament obligatori i de segon cicle d’educació infantil (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

Els ajuts de menjador escolar es podran sol·licitar a partir del 28 d’abril

El tràmit s’haurà de fer telemàticament a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament i hi haurà diversos serveis de suport per a les persones que tinguin dificultats per realitzar-lo

Les famílies que vulguin optar als ajuts de menjador escolar que atorga el Consell Comarcal del Vallès Occidental per al curs 2025-2026 hauran de presentar la seva sol·licitud entre el 28 d’abril i el 23 de maig. La petició s’haurà de fer de manera telemàtica a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament.

Els ajuts de menjador escolar els concedeix el Departament d’Educació a través del Consell Comarcal del Vallès Occidental i s’adrecen a alumnat de centres d’ensenyament obligatori i de segon cicle d’educació infantil. Les beques cobreixen el 70% o el 100% del preu del servei, en funció del llindar de renda de la unitat familiar. En alguns casos, però, l'Ajuntament complementa els ajuts parcials amb recursos propis per tal de garantir a aquestes famílies una cobertura total.

La sol·licitud per al curs 2025-2026 s’haurà de presentar de manera telemàtica, emplenant el formulari que es publicarà a la Seu Electrònica de l’Ajuntament a partir del 28 d’abril. Per fer-ho caldrà disposar de certificat electrònic (idCAT o eDNI) o bé estar donat/da d’alta al servei idCAT mòbil, gestió que es pot completar de forma immediata a través d'Internet.

Aquelles famílies que ja van sol·licitar un ajut de menjador el curs passat, hauran rebut per correu electrònic un esborrany corresponent al nou curs 2025-2026 per tal de facilitar-los el tràmit. En cas que les dades siguin correctes, només caldrà que el validin telemàticament, sense haver d’emplenar novament el formulari. En canvi, si hi ha algun error o variació respecte a la petició de l’any anterior, caldrà que realitzin el tràmit ordinari a través de la Seu Electrònica.

   

Suport en la tramitació

Per acompanyar la ciutadania que tingui dificultats en la realització del tràmit de manera telemàtica, l’Ajuntament posarà a la seva disposició diversos serveis de suport. Les persones que hi estiguin interessades poden escriure un correu electrònic a bequesmenjador@ajrubi.cat fent-hi constar el seu número de telèfon.

Fins al 23 de maig, es podran resoldre els dubtes en relació a aquest tràmit mitjançant el XatBot, el sistema de conversa automàtica de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC), accessible a través de la Seu Electrònica i també dels serveis de WhatsApp (623 196 219) i Telegram (SuportRubi_Bot). Enguany, a més, hi haurà la possibilitat de fer servir un assistent virtual, que guiarà la família per tots els passos necessaris.

Un altre recurs disponible seran les sessions de grup d’acompanyament al tràmit, que es faran els dies 6, 7, 8, 9, 13, 14, 15, 16, 20, 21, 22 i 23 de maig. Les persones que vulguin rebre aquest assessorament presencial caldrà que demanin cita prèviament mitjançant el correu bequesmenjador@ajrubi.cat.

Durant els propers dies, els diferents centres educatius rebran tota la informació sobre la convocatòria.