L’Ajuntament de Rubí amplia les funcionalitats de la Carpeta Ciutadana
La nova versió d’aquesta eina permet que la ciutadania accedeixi a les seves dades del padró municipal d’habitants, consultar les dades del registre municipal i la validació de documents
Aquest dimarts s’ha posat en marxa una versió millorada de la Carpeta Ciutadana que ofereix nous serveis a la ciutadania i al teixit empresarial amb la voluntat de facilitar la seva relació amb l’administració. La nova versió d’aquesta eina en línia, emmarcada dins la Seu Electrònica de la pàgina web municipal, permet que la ciutadania accedeixi a les seves dades del padró municipal d’habitants, obtenir electrònicament el volant individual d’empadronament i el volant individual històric d’empadronament; consultar les dades del registre municipal, per aquelles sol·licituds que sigui interessat/ada o representant i la validació de documents. Per accedir a aquests serveis, l’usuari s’haurà d’identificar prèviament mitjançant certificat digital, IdCAT mòbil o DNI electrònic.
En una segona fase de millora, que es posarà en marxa properament, es preveu que la ciutadania també tingui accés a la consulta d’expedients, la signatura de documents i al pagament d’autoliquidacions i taxes, entre d’altres.
La Carpeta Ciutadana permet consultar les dades que l’Ajuntament disposa de qui l’utilitza i realitzar tràmits i gestions sense haver de desplaçar-se presencialment al consistori. Consta d’una part púbica i d’una altra privada. Pel que fa a la pública, els ciutadans i ciutadanes poden consultar dades i informacions obertes a tothom, com documents oficials, temes d’interès general, informació sobre el padró d’habitants (dades personals, domicili, etc.). La part privada conté informació personal i intransferible de l’usuari de tipus tributària (quins tributs té al seu càrrec i situació d’aquests), el registre sobre les seves sol·licituds o expedients i el seu estat, expedir documents electrònics (volant d’empadronament) i també consultar temes d’interès general.
Videoassistència a l’OAC
L’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) ha activat en fase de proves un servei de videoassistència que permet la realització de gestions a través de videotrucada. D’aquesta manera, s’evitaran desplaçaments en els casos que no sigui imprescindible la gestió presencial.
El personal de l’OAC contactarà amb les persones que tinguin cita reservada i, en funció del motiu de la reserva, s’oferirà la possibilitat de fer la gestió a través de videotrucada. Si la persona interessada accedeix a aquesta modalitat, rebrà un correu electrònic amb la informació detallada dels passos a seguir ja sigui per establir la connexió com també per descarregar o bé pujar la documentació necessària.
L'OAC només contactarà amb aquelles persones que hagin sol·licitat cita prèviament al servei. Per tant, cal desconfiar d'aquelles trucades que es rebin sense haver-ho fet.