Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament de Rubí aposta per un nou model d’esport escolar a través del projecte 'En volem 5!' A partir d’aquest curs, l’objectiu dels nens i nenes no serà només guanyar els partits, sinó que també hauran d’assolir una bona puntuació en valors https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

L’Ajuntament de Rubí aposta per un nou model d’esport escolar a través del projecte 'En volem 5!'

A partir d’aquest curs, l’objectiu dels nens i nenes no serà només guanyar els partits, sinó que també hauran d’assolir una bona puntuació en valors

D’esquerra a dreta: Xavi Izquierdo, tècnic d’Esports; Juan López, regidor d’Esports; i Ismael Aguilera, cap del servei d’Esports.
D’esquerra a dreta: Xavi Izquierdo, tècnic d’Esports; Juan López, regidor d’Esports; i Ismael Aguilera, cap del servei d’Esports

Aquest curs 2015-2016, l’Ajuntament de Rubí, conjuntament amb el Consell Esportiu del Vallès Occidental – Terrassa, aposta per un nou model d’esport escolar basat en els valors esportius i educatius. Es tracta d’una proposta de competició en què els valors també sumaran: no només educativament, sinó que també repercutiran en la classificació general de cada equip. Aquesta iniciativa, que s’adequa a les noves directrius proposades pel Consell Català de l’Esport i per la Unió de Consells Esportius de Catalunya, ha estat consensuada pels tècnics dels diferents municipis de la demarcació, pels representants de les escoles i per diversos agents vinculats al Consell Esportiu.

El regidor d’Esports de l’Ajuntament de Rubí, Juan López, ha explicat que “amb aquest nou model de Jocs Esportius Escolars es dóna importància no només al resultat esportiu, sinó també als valors formatius i educatius que porta implícit l’esport, com ara el respecte, el companyerisme, el compromís o l’esforç”.

Per la seva banda, el cap del servei d’Esports del consistori, Ismael Aguilera, ha assegurat que, “en l’esport formatiu, un partit no es guanya de qualsevol manera, sinó aprenent”. El tècnic ha comentat que “s’ha d’anar al terreny de joc amb l’objectiu que els nens gaudeixin fent una activitat esportiva, sense la pressió d’haver de guanyar perquè, si no és així, es considera que ja no són bons o no ho fan bé. Tots els nens practiquen esport al seu nivell. No volem aconseguir Messis o Gasols, sinó que els infants s’ho passin bé practicant esport”.

El projecte En volem 5! parteix de la idea que l’objectiu dels esportistes no haurà de ser només guanyar els partits, sinó que també hauran de guanyar en valors, mantenint els 5 punts relacionats amb l’esportivitat que seran valorats al final de cada jornada. Així, hi haurà una doble classificació ─en valors i de competició─ que, sumada, donarà lloc a la classificació final.

El nom de la iniciativa fa referència a l’acció d’esportivitat i companyonia de xocar les mans ─en anglès, el popular give me five─, i respon a la voluntat que tots i cadascun dels jugadors assoleixin la màxima puntuació en l’àmbit dels valors. Es tracta, doncs, que cap equip resti els 5 punts inicials en valors.

Aquests punts en valors seran el resultat de les valoracions dels diferents agents implicats en el joc. Les figures dels entrenadors, tutors de grada (públic) i tutors de joc (àrbitres) seran les que avaluaran aspectes com el respecte de cada equip envers els tutors de joc i les seves decisions, l’actitud pedagògica dels entrenadors, la puntualitat dels diferents equips i la seva esportivitat, així com la de la grada. A més de conservar aquests 5 punts inicials en valors, els equips també poden aconseguir un punt extra si l’entrenador no fa jugar a cap esportista més de tres períodes o bé després d’haver rebut una targeta verda per conducta especial d’esportivitat.

Aquest model s’aplicarà fins a la categoria infantil ─nois i noies de 1r i 2n d’ESO─. En les categories superiors s’anirà implantant de forma progressiva.

A final de curs, tots els agents implicats en el projecte avaluaran aquesta iniciativa amb l’objectiu de poder aportar propostes de millora de cara a les següents edicions.