Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament de Rubí renova el seu compromís amb la Reempresa El Punt d’Atenció de Reempresa de l’Oficina de Serveis a l’Empresa (OSE) ha evitat el tancament de 12 empreses ajudant a mantenir més de 35 llocs de treball https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

L’Ajuntament de Rubí renova el seu compromís amb la Reempresa

El Punt d’Atenció de Reempresa de l’Oficina de Serveis a l’Empresa (OSE) ha evitat el tancament de 12 empreses ajudant a mantenir més de 35 llocs de treball

Un moment de la presentació a la Masia de Can Serra (foto: Localpres).
Un moment de la presentació a la Masia de Can Serra (foto: Localpres)

L’Ajuntament de Rubí ha renovat aquest divendres el seu compromís amb el Centre de Reempresa de Catalunya. Rubí disposa des del 2013 d’un punt d’atenció de la Reempresa ubicat a l’Oficina de Serveis a l'Empresa a la Masia de Can Serra. Aquest punt d’atenció ofereix assessorament tant als empresaris i empresàries que volen vendre la seva empresa com a les persones reemprenedores disposades a donar-los-hi continuïtat. L’objectiu del programa és impulsar i estructurar la transmissió d’empreses com a via de creixement d’activitat econòmica, evitant així el tancament de negocis econòmicament viables i la destrucció d’ocupació a la ciutat.

A l’acte hi ha participat l’alcaldessa de Rubí, Ana María Martínez, la coordinadora de l'Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Barcelona, Rosa Serra; el president de la patronal Cecot i del Centre de Reempresa de Catalunya, Antoni Abad, i la consultora del Centre de Reempresa, Laura Sallent. “L’autocupació i l’emprenedoria eren el 2013 una eina excel·lent per plantar cara a la crisi econòmica. Avui, les persones emprenedores continuen representant el pols de la reactivació econòmica. Primer, perquè ens mostren l’abast del capital humà de la ciutat i, segon, perquè el fet que hi hagi persones emprenedores també ens mostra el grau de confiança que genera la situació econòmica”, ha dit l’alcaldessa. ”Com a administració també valorem la col·laboració público privada que desenvolupa aquest programa. Una entesa que confiem que es mantingui tan profitosa com fins ara”, ha conclòs.

A Rubí, Reempresa ha culminat amb èxit el relleu en 12 empreses que han generat una inversió induïda de més de 612.000 euros. Aquestes reempreses d’èxit han permès salvaguardar 35 llocs de treball. El Punt d’Atenció de Reempresa a la Masia de Can Serra ha assessorat un total de 44 cedents i a 35 reemprenedors disposats a agafar el testimoni d’una empresa que ja està en funcionament. S’han iniciat 86 processos, alguns dels quals encara estan en marxa.

Pel que fa al global de Catalunya, el nombre de reempreses d’èxit ja supera les 1.500 generant una inversió induïda de més de 65M d’euros. Per sectors, el comerç representa un 35% del total de casos d’èxit, seguit pel sector de l’hostaleria i el sector serveis que representen un 30% i un 28% de les reempreses d’èxit, respectivament. La indústria o altres sectors com l’immobiliari o el de les reformes representen el 7% restant.

Josep Maria Mallol i Pere Saborit, cedent i reemprenedor de l’empresa rubinenca SIDEMSA, dedicada a la fabricació i comercialització de maquinària han explicat davant el seu cas com a exemple d’experiència d’èxit. A l’acte també hi ha assistit el regidor de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local de l’Ajuntament de Rubí, Rafael Güeto, el vocal de CECOT-Rubí, Rossend Marqués i el director de l’Oficina Store Rubí de CaixaBank, Victor Manuel Moreno.

El passat mes juny del 2016 la Diputació de Barcelona i la patronal Cecot van renovar l’acord de col·laboració per consolidar la Reempresa a la província de Barcelona com un model d’emprenedoria i de creixement empresarial que incideix en la continuïtat de les empreses. Així doncs, la Diputació de Barcelona desenvolupa el treball en xarxa amb els diferents ajuntaments de la província amb l’objectiu de treballar conjuntament per consolidar el teixit empresarial existent i reforçar la seva competitivitat.