L’Ajuntament del Prat de Llobregat coneix les claus de l’èxit de la Finestreta Única Empresarial de Rubí
El regidor de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local, Rafael Güeto, ha transmès al consistori pratenc els avantatges de comptar amb aquest servei
Responsables polítics i tècnics de l’Ajuntament del Prat de Llobregat han visitat aquest dimecres la Masia de Can Serra per conèixer de primera mà l’experiència de la Finestreta Única Empresarial de Rubí (FUER). En el marc d’una trobada amb el regidor de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Local, Rafael Güeto, la coordinadora de l’Àmbit de Promoció Econòmica, Olga González, i el responsable tècnic d’aquest servei, Manel Moreno, els pratencs han rebut informació sobre com funciona la FUER i quines són les claus del seu èxit.
L’Ajuntament del Prat de Llobregat s’ha adreçat a Rubí perquè està treballant en la creació de la seva pròpia finestreta única empresarial. Entre les qüestions que més interès han despertat entre els representants del consistori del Baix Llobregat, està l’organització de l’equip tècnic de la FUER i la relació que estableix aquest servei amb altres àrees municipals ─Activitats, Llicències, Planejament, Comerç i la pròpia Oficina de Serveis a l’Empresa (OSE)─. Els pratencs han vist com a grans avantatges que les tècniques de la FUER hagin esdevingut un referent únic per al usuaris i que molts dels serveis implicats en les tramitacions que afecten empreses i persones emprenedores comparteixin ubicació a la Masia de Can Serra. “El fet de compartir espai, la proximitat entre serveis, ha estat un element clau en l’èxit de la finestreta única”, ha coincidit a subratllar Rafael Güeto.
Durant la trobada d’aquest dimecres, el regidor també ha traslladat a l’Ajuntament del Prat de Llobregat el gran pas endavant que ha suposat per al consistori la posada en marxa de la FUER: “Ha significat un canvi cultural i d’enfoc important dins l’organització, que ha hagut de pivotar sobre l’evolució del context econòmic”.
De la seva banda, Olga González, coordinadora de l’Àmbit de Promoció Econòmica, ha definit la FUER com “els ulls de l’empresa dins la institució” i ha incidit en la importància del seu equip humà: “No només tramiten els expedients, sinó que fan tot l’acompanyament. Això és molt important per a l’empresa”.
1.645 empreses ateses el 2015
La FUER es va posar en marxa el juliol del 2013 amb la voluntat d’agilitar els tràmits que han de fer empreses, emprenedors i autònoms amb l’administració. L’any passat, el servei va atendre 1.645 empreses diferents, que van donar lloc a l’obertura de 541 expedients. Els expedients més freqüents van ser els relacionats amb llicències d’activitats (45%).
A les enquestes de satisfacció realitzades, els usuaris van puntuar la FUER amb una mitjana de 9 sobre 10. Aquesta bona valoració se suma a l’obtenció, ara fa uns mesos, de la certificació de qualitat UNE-EN ISO 9001:2008, atorgada per AENOR. Aquest reconeixement, basat en una norma internacional, valida que el sistema de treball de la FUER està sotmès a un bon sistema de gestió de qualitat que té per objectiu satisfer les necessitats i expectatives dels seus usuaris.