L’Ajuntament impulsa un nou model d’atenció a la infància i adolescència en risc social
Per dissenyar aquesta nova forma d’intervenció, s’ha obert un procés participatiu que ha involucrat els i les professionals que treballen amb la infància i l’adolescència i les seves famílies
Els Serveis Socials Bàsics de l’Ajuntament de Rubí treballen en la creació d’un Servei d’Intervenció Socioeducativa (SIS) com a part d’un nou model d’atenció a la infància i adolescència en risc social. L’objectiu és poder disposar a la ciutat d’una xarxa de recursos que permeti intervenir i prevenir situacions de risc, emprant com a eina, entre d’altres, el treball comunitari. “Amb aquest nou model, aspirem a millorar possibles situacions de desprotecció, oferint suport i acompanyament al cercle proper de l'infant i l’adolescent, procurant preservar la unitat i estabilitat del nucli familiar”, ha explicat la regidora de Serveis Socials, M. Carmen Alarcón Cuenca.
A l’hora de dissenyar el Servei d’Intervenció Socioeducativa de Rubí i els diversos recursos en què es desplegarà, l’Ajuntament ha volgut comptar amb totes les veus interessades. Per aquest motiu ha impulsat un procés participatiu que ha implicat els i les professionals que treballen amb la infància i l’adolescència, a més dels propis menors i les seves famílies. Una cinquantena de representants de més d’una vintena de serveis municipals, centres educatius, dispositius sanitaris i entitats s’han donat cita a les dues trobades programades entre els mesos de març i abril, on s’ha analitzat conjuntament la situació de la infància i l’adolescència de Rubí i els reptes que cal afrontar en el procés de creació d’aquest nou model d’atenció.
A partir dels resultats obtinguts durant el procés participatiu, s’elaborarà un pla d’acció amb quatre línies:
- Servei de suport a les famílies amb infants de 0-3 anys: suport i formació per a progenitors/es, tutors/es o guardadors/es.
- Servei d’atenció diürna: suport, estimulació i desenvolupament de la personalitat, la socialització, l’adquisició d’aprenentatges bàsics i l’esbarjo.
- Servei d’intervenció amb famílies amb infants i adolescents: adquisició d’habilitats i hàbits de conducta tant pel que fa a capacitats personals com a capacitats relacions.
- Servei d'acompanyament socioeducatiu per a adolescents: assoliment progressiu de les responsabilitats personals i socials.