L’Ajuntament millora la recollida porta a porta del cartró al comerç local
El Consistori està instal·lant uns dispositius electrònics a les façanes dels diferents establiments, que permeten un major control d’aquest sistema
Aquest mes de desembre, l’Ajuntament està instal·lant uns dispositius electrònics (TAG) a les façanes de diversos establiments de la ciutat amb l’objectiu de millorar la recollida porta a porta del paper i cartró comercial. Es tracta d’un instrument que permet, entre d’altres, disposar d’una base de dades actualitzada dels comerços que participen en el sistema de recollida porta a porta d’aquesta fracció i, per tant, poder-los aplicar la corresponent bonificació a la taxa de residus.
Aquest sistema ja s’utilitza amb èxit en el marc del servei de recollida porta a porta de les cinc fraccions als polígons industrials i de l’orgànica al centre de la ciutat. Ara, l’Ajuntament fa un pas més i també l’aplicarà al cartró comercial. “Estem treballant, de la mà dels comerciants, per optimitzar la recollida i gestió dels residus. Aquest és un dels passos que progressivament anirem donant dins del nou Pla Local de Residus”, ha explicat el regidor de Medi Ambient, Transició Ecològica i Benestar Animal, Andrés Medrano Muñoz.
El TAG que s’està instal·lant és una peça rectangular de dimensions petites i de color blanc que s’enganxa a la façana emprant una pega especial. Aquest dispositiu permetrà als operaris que realitzen la recollida d’aquesta fracció registrar, per exemple, si hi ha alguna incidència (si hi ha presència d’impropis o si el contenidor està desbordat).
Amb aquesta mesura es persegueixen tres objectius.
En primer lloc, garantir una actualització constant dels establiments que efectivament participen en el sistema de recollida porta a porta del cartró comercial. Així es pot comprovar ràpidament quins establiments tenen dret a la bonificació de la taxa de residus prevista per a aquest concepte i, paral·lelament, es poden evitar desbordaments incontrolats als contenidors públics per part de comerços que haurien d’utilitzar el sistema porta a porta del cartró i, en canvi, no ho fan.
En segon lloc, controlar que el servei s’estigui duent a terme de forma correcta: els cartrons s’han de plegar i s’han de deixar a la façana de la botiga a partir de les 20 h, sense cap altre residu barrejat.
I, per últim, fer el seguiment de la separació del cartró comercial que realitzen els establiments. I és que la finalitat és aconseguir la correcta separació de tots els residus comercials, entre ells el cartró.