L’alumnat d’edRa s’acostarà a la fabricació digital
L’escola d’art i disseny municipal participarà en un taller de 20 hores d’immersió a les tecnologies digitals com la impressió 3D i la fabricació per tall làser
L’alumnat dels cicles de grau superior d'Espais Interactius i de Projectes i Direcció d'Obres de Decoració de l’escola d’art i disseny edRa assistirà entre el 16 i el 20 de novembre a un taller d’Immersió a la fabricació digital de 20 hores de durada.
L’escola, en col·laboració amb el FabLab que ofereix la formació, ha elaborat un programa de 4 hores diàries en què es donaran a conèixer les eines de dibuix 2D i 3D i es mostraran les tecnologies digitals com la impressió 3D, la fabricació per tall làser i una petita base d’electrònica. El taller aplicarà una metodologia basada l'aprenentatge col.laboratiu i la recerca de solucions conjuntes, on poder aplicar les diferents fases de desenvolupament d’un projecte des de la ideació (identificació del repte o problema resoldre), el disseny de la solució, l’elaboració d’un prototip, la validació i la impressió aplicant tecnologies 3D.
Actualment, l’alumnat participa al programa Talent creatiu i empresa del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya on es demanen projectes que integrin aquestes noves tecnologies de fabricació i, per donar-hi resposta, el centre educatiu se suma a aquest Taller de Fabricació Digital de la Guia d’Activitats Educatives del Consell Comarcal del Vallès Occidental. El Consell de la Formació Professional de Rubí que promou la col·laboració del món empresarial a l’hora de definir l’oferta formativa i la realització de pràctiques formatives, dona suport a la proposta i hi ha col·laborat fent-ne difusió entre els centres educatius de la ciutat.
La proposta educativa pretén apropar la fabricació digital i la cultura maker, i reforçar els vincles i les sinergies amb aquests espais presents al territori per esdevenir un referent educatiu pel professorat i pel conjunt de la ciutadania. Amb la participació en aquest taller es vol desenvolupar noves competències i habilitats digitals i tecnològiques i d’altres dels àmbits matemàtics, social, artístic i personal entre els/les joves, aspecte essencial per apoderar a les noves generacions en l’adaptació constant a les noves tecnologies.