L’OAC posa en marxa un nou sistema per expedir certificats d’empadronament
Els rubinencs i rubinenques valoren amb un 9’5 el servei de videotrucada de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC)
L’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) continua ampliant el ventall d’opcions que tenen els veïns i veïnes de Rubí per fer tràmits administratius. Després de la posada en marxa del servei d’assistència a través de vídeo al setembre del 2021, ara l’oficina del centre s’ha equipat amb un dispositiu expenedor de certificats d’empadronament. Es tracta d'una iniciativa encaminada a facilitar aquest tràmit administratiu a les persones que no tenen mitjans per dur a terme aquest tipus de gestions de forma telemàtica.
Per obtenir el certificat d'empadronament només és necessari el document d’ identitat amb el que està empadronat (DNI, NIE, Passaport). El sistema guia l’usuari o usuària a través d’un seguit d’instruccions senzilles que permeten realitzar la gestió en pocs minuts i obtenir el document sol·licitat. El nou terminal també permet accedir al tauler d’edictes electrònic i gestionar cites prèvies per a l’OAC.
La voluntat és estendre aquests terminals en altres equipaments municipals com també ampliar els serveis que ofereixen.
Els usuaris i usuàries posen bona nota al servei de videoassistència
Durant el 2021, aquest servei ha estat utilitzat 669 vegades per la ciutadania rubinenca.
Tots els usuaris i usuàries han valorat amb un 9’5 de mitjana sobre 10 la seva satisfacció després d’haver utilitzat el servei. També han posat la mateixa nota a l’hora de qualificar el grau de senzillesa del procés. Més d’un 90% de les persones que han utilitzat el servei han manifestat que el tornaran a utilitzar.
L’OAC només atén a través de cita prèvia.