L’OASE posa en marxa l’oferta formativa d’hivern
La nova proposta formativa de l’Oficina d’Atenció i Suport a les Entitats (OASE) tracta la planificació i gestió de projectes, la captació de fons i les assegurances
L’Oficina d’Atenció i Suport a les Entitats (OASE) ha programat tres noves unitats formatives pensades per a la millora del funcionament de les associacions de Rubí. En aquesta ocasió, s’estudiaran tres àmbits essencials en el dia a dia de les organitzacions com són el disseny, gestió i avaluació dels projectes; el finançament i les assegurances. Les sessions se celebraran a l’Ateneu i les inscripcions s‘han de tramitar a través del correu electrònic oase@ajrubi.cat.
Disseny, gestió i avaluació de projectes
La primera formació tractarà sobre la planificació estratègica de les entitats i com elaborar projectes que la promoguin. Aquesta formació es durà a terme els dies 7, 9 i 14 de febrer, de 19 h a 21 h. Es farà especial incís en les eines d'anàlisi de la realitat que es desitja abordar, la definició dels objectius d’un determinat projecte, així com la planificació de les activitats i la seva avaluació. Les persones interessades a participar en aquesta formació ja poden fer efectiva la inscripció fins al 3 de febrer.
Eines i recursos per a la captació de fons
En aquesta segona formació s’abordaran les estratègies i les eines a l’abast de les entitats a l’hora de finançar la seva estructura i els seus projectes. Tindrà lloc els dies 7 i 9 de març, de 19 h a 21 h, i girarà en torn a les estratègies de finançament. En aquestes sessions s’exposaran idees i mètodes per a captar fons (quotes, subvencions, donatius, campanyes econòmiques, etc.) per als projectes associatius. Les inscripcions s’obriran del 20 de febrer fins el 3 de març.
Assegurances per a entitats
La darrera sessió comptarà amb la participació d’un especialista en assegurances del món associatiu. L’objectiu és conèixer de primera mà les característiques que ha de tenir una pòlissa d’assegurança, en funció la tipologia d’entitat i de les activitats que es duen a terme. A partir d’aquí s’obrirà un torn de preguntes perquè les persones assistents puguin exposar els seus dubtes. Aquesta formació, que serà una única sessió, es durà a terme el dia 29 de març, de 18 h a 21 h. Les inscripcions s’han de fer efectives entre el 13 i el 24 de març.
En cas que s’exhaureixin les places d’una formació, s’atorgaran dues places preferents per a cada entitat.
Els assistents posen bona nota a la formació de tardor
Les tres formacions de tardor organitzades per l’OASE, ‘Obligacions fiscals a les associacions’, eines de comunicació i màrqueting per a entitats’ i ‘la comptabilitat de les entitats. Què hem de saber?’ van aplegar una cinquantena d’assistents i s’hi van inscriure quaranta entitats del municipi.
La formació va obtenir una valoració mitja propera als nou punts sobre deu, un 8,85 per part dels usuaris. Entre els aspectes que han aconseguit millor valoració hi ha el professorat i coordinador, amb un 9.5, els continguts del curs amb un 9 i l’organització i el servei també amb un 9. A banda, els participants de la formació van aportar propostes de continguts per a noves formacions, algunes de les quals s’incorporaran durant aquest 2017.
Per obtenir més informació, cal trucar al 93 588 74 73 o bé contactar a través del correu electrònic a l’adreça oase@ajrubi.cat.