La fragància 3003 condensa la identitat i els valors de Rubí
El producte, elaborat per l’empresa local Eurofragance sota l’impuls de l’Ajuntament, s’ofereix actualment com a obsequi protocol·lari
Rubí ja disposa d’una fragància pròpia que representa la identitat de la ciutat. Es tracta d’un ambientador mikado que ha creat l’empresa local Eurofragance per encàrrec de l’Ajuntament, en el marc del projecte COLOR, i que duu per nom 3003, que és el número que correspon al vermell Rubí dins el sistema de colors RAL.
La fragància s’ha convertit en un dels obsequis protocol·laris que ofereix el Consistori a persones, empreses i entitats, amb l’objectiu que s’enduguin l’essència de Rubí condensada en un flascó. “Aquesta fragància és molt més que una olor. És una via d’accés directa i evocadora a la identitat de la ciutat, un reflex del COLOR de Rubí: la diversitat de la seva gent, la creativitat i el talent que hi ha a la ciutat, la riquesa del seu teixit econòmic...”, ha explicat l’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez.
El projecte es va gestar durant la pandèmia, quan l’Ajuntament va convidar Eurofragance a fer realitat la idea. La companyia, capdavantera en el disseny de fragàncies i establerta a la ciutat des del 1995, és un clar exemple del perfil del teixit econòmic local, “una empresa implicada i còmplice que, com en moltes altres ocasions, va acceptar la nostra invitació de treballar plegats i traduir en olor el COLOR de Rubí”, com ha subratllat el regidor de Projecció de la Ciutat, Moisés Rodríguez Cantón.
Isabel Gil Trujillo, perfumista sènior d’Eurofragance, rubinenca de naixement i que estava treballant en aquells moments a Singapur, va assumir l’encàrrec de trobar la fórmula d’aquesta fragància, aportant-hi la seva expertesa professional però també una cosa molt més sensible: els records i l’estima cap a la seva ciutat. Aquest procés, químic i creatiu alhora, va culminar en un producte que recull l’essència del nom de la ciutat, amb aroma de fruits vermells (magrana, gerds i móres), taronja i pruna, que contrasten i donen profunditat a una base d’ambre gris i que incorpora fusta amb tocs de canyella, clau, nou moscada i cardamom. Són ingredients que evoquen les més de cent nacionalitats que conviuen i enriqueixen la ciutat, i fan d’ella un municipi acollidor i orgullós de la seva gent.
Els comerços locals estan entre els principals destinataris d’aquesta fragància, que l’Ajuntament els obsequia amb motiu de la seva implantació a Rubí o d'altres fets destacats, com ara aniversaris. La idea del Consistori és que els establiments que ho desitgin puguin ambientar els seus locals amb la 3003 i així contribuir a difondre aquesta essència com un tret reconeixible de la identitat rubinenca. Com ha dit l'alcaldessa, “la fragància 3003 ens permet donar a conèixer la nostra ciutat i compartir els seus valors”. També ha destacat que, “un cop més, es demostra el potencial que té la col·laboració público-privada, en aquest cas entre un ajuntament i un teixit empresarial arrelat i implicat al territori. El fet que aquest projecte hagi estat desenvolupat per Eurofragance és, sens dubte, un valor afegit”.