La Xarxa Rubí Empresa analitza la resistència al canvi i les claus per superar-la
Durant la sessió grupal celebrada aquest dijous, les empreses que participen en aquest projecte han compartit experiències pràctiques sobre la resistència al canvi de les organitzacions
La Masia de Can Serra ha acollit aquest dijous la segona sessió grupal de la Xarxa Rubí Empresa 2018, titulada Resistència al canvi a les empreses. La trobada tenia com a objectiu donar a conèixer les principals causes i metodologies per superar les resistències al canvi, així com compartir experiències pràctiques.
La sessió grupal ha comptat amb les intervencions d'Elena Trilla, executive coach, professora de Lideratge i Gestió del Canvi de la UOC i col·laboradora de Nottopic; i d’Eva García, chief marketing officer de REVO (Gestió i consultoria en desenvolupament organitzacional). L'acte ha conclòs amb un col·loqui, dinamitzat per Imma Pérez, directora de Nottopic i responsable tècnica de la iniciativa, on les empreses participants han compartit en clau d'aprenentatge quins són els elements claus per a l'èxit en la gestió del canvi, en funció de les diferents trajectòries laborals de les persones assistents.
El projecte Xarxa Rubí Empresa, impulsat per l'Oficina de Serveis a l'Empresa (OSE) de l'Ajuntament de Rubí amb el suport de la Diputació de Barcelona, compta actualment amb 42 organitzacions i es troba en la seva cinquena edició. Aquesta iniciativa plenament consolidada és ben valorada per les empreses per impulsar la innovació sostenible, la diferenciació i la col·laboració en clau de proximitat. Les organitzacions membres integren més del 25% de les persones treballadores de Rubí, especialment en l'àmbit industrial.
Durant el 2018, a més de la programació de dues sessions grupals dirigides a totes les empreses integrants de la Xarxa Rubí Empresa, s'han realitzat dos workshops temàtics sobre transformació digital i comunicació interna amb una orientació molt pràctica, en el marc dels quals les empreses han pogut dissenyar el seu propi itinerari de millora. A nivell individualitzat, s'està realitzant un procés d'acompanyament a les quatre noves empreses incorporades en aquesta edició ─Rubí Social, Cipsa, Rovalma i Grumeber─ que inclou el lliurament d'un pla estratègic per innovar. Com a resultat, les empreses ja estan desenvolupant actuacions concretes de digitalització, millora del seu posicionament de marca, estratègia de segmentació i diversificació de canals de comunicació interna i externa.
D’altra banda, s'ha acompanyat, mitjançant tutories de seguiment, a cinc empreses de la Xarxa Rubí Empresa que es van incorporar en edicions anteriors amb la finalitat de desplegar actuacions relacionades amb el desenvolupament de processos de digitalització i de comunicació interna, impulsant un canvi cultural en les seves organitzacions alhora que milloren la seva competitivitat.