Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Xarxa Rubí Empresa impulsa la cultura digital Les empreses adherides han compartit experiències en el marc d’una sessió de grup que ha comptat amb la participació de Banc Sabadell i Grifoll https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

La Xarxa Rubí Empresa impulsa la cultura digital

Les empreses adherides han compartit experiències en el marc d’una sessió de grup que ha comptat amb la participació de Banc Sabadell i Grifoll

La sessió ha tingut lloc a la Masia de Can Serra (foto: Ajuntament de Rubí).
La sessió ha tingut lloc a la Masia de Can Serra (foto: Ajuntament de Rubí)

Un total 25 organitzacions han assistit a la primera sessió de grup de l’any de la Xarxa Rubí Empresa sota el títol Cultura digital: punts en comú entre Grans Empreses i PIMES. La Xarxa Rubí Empresa, impulsada per l’Ajuntament de Rubí a través de l’Oficina de Serveis a l'Empresa (OSE) amb el suport de la Diputació de Barcelona, es va crear fa cinc anys i ha generat un alt nivell de fidelitat entre les organitzacions que en formen part, moltes d’elles referents d'innovació a Rubí, i és considerada un excel·lent espai de debat i aprenentatge.

Enguany, la Xarxa Rubí Empresa compartirà amb les empreses integrants experiències innovadores de cultura digital en el marc de dues sessions de grup. La primera d’aquestes sessions que ha tingut lloc aquest dimarts a la Masia de Can Serra ha comptat amb dos testimonis de primer nivell: Ming-ya Wang, del departament de Planificació Estratègica de Persones i Analytics de Banc Sabadell, i Mateo Hilderink, responsable de màrqueting del Grup Grifoll. Wang ha explicat el model de gestió de dades per al desenvolupament del talent de la seva organització i ha posat l’accent en les polítiques de Recursos Humans com a punt de trobada entre l'humanisme i la tecnologia. Hilderink ha explicat l'experiència de Grifoll en màrqueting i vendes en entorns digitals. Es dona el cas que Grifoll, empresa de materials impresos va ser una de les primeres empreses a sumar-se a la Xarxa Rubí Empresa el 2014 i ha desenvolupat diversos productes molt coneguts per a grans marques que li han permès diferenciar-se de la resta del sector.

Olga González, coordinadora de l'àmbit de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Rubí ha obert la sessió que ha dinamitzat Imma Pérez, directora de Nottopic.

Model de referència a Catalunya
La Xarxa Rubí Empresa és un dels projectes de Competitivitat Empresarial de l’OSE que es fomenta en la participació activa de les empreses participants i busca la complementarietat i el valor afegit en clau innovadora. Actualment, té 42 empreses integrants que reben acompanyament individualitzat i plans estratègics a mida per fomentar la innovació i la diferenciació.

Des de la seva  posada en marxa el 2014, la Xarxa ha servit per definir nous productes i serveis, promoure estratègies i mesures de lideratge transformador en el marc dels Recursos Humans i generar aliances en clau de proximitat. Les empreses integrants han posat en marxa millores en comunicació i màrqueting, noves tecnologies i sostenibilitat. Durant les darreres edicions, la Xarxa, que s’ha convertit en un model de referència a Catalunya, s'ha centrat en impulsar la transformació digital a través de sessions de grup, workshops i visites a empreses. La temàtica de la sessió d’aquest dimarts, la cultura digital i la promoció del coneixement,  tancarà aquest cicle amb una nova sessió de grup que tindrà lloc durant el mes de novembre.

La Xarxa Rubí Empresa beneficia a 3.300 persones que treballen a les 42 empreses integrants. D’aquestes, més d’un 30% són persones ocupades al sector industrial de Rubí que és la ciutat d'Espanya on més persones de la indústria viuen i treballen al mateix municipi. La facturació acumulada de les empreses de la Xarxa Rubí Empresa supera els 492.000 milions d'euros.