La Xarxa Rubí Empresa mostra exemples de transformació digital als sectors industrial i assistencial
Les organitzacions que formen part de la xarxa en destaquen el grau de confiança que genera, la incorporació pràctica dels continguts i eines que s’hi treballen i les sinergies que hi han nascut
Les empreses que formen part de la Xarxa Rubí Empresa han assistit aquest dimecres a l'última sessió de grup de l'any que ha tractat la digitalització com a eina per millorar la competitivitat empresarial a través de l'exemple pràctic de dues companyies rubinenques de dos sectors econòmics molt diferents: BJC del Grup Siemens que es dedica al disseny, fabricació, i comercialització de sèries de mecanismes, i Rubí Social Centres Residencials que gestiona les residències per a gent gran El Cel de Rubí i Conxita Valls.
Miguel Asensio Pampin, director Industrial de BJC, ha explicat que la digitalització permet aprofitar al màxim les capacitats de les tecnologies de la informació per servir al model de negoci. "La digitalització tracta de convertir els punts de bits en informació. Per tant, aquesta informació s'ha de classificar i orientar a través de l'estratègia i del coneixement profund del negoci i de l'entorn", ha dit. Asensio ha recalcat que la direcció de cada empresa ha d'assegurar entorns de flexibilitat i creativitat per tal que les tecnologies estiguin al servei dels objectius de la companyia. Clàudia María García, responsable de la residència i centre de dia El Cel de Rubí ha tractat la transformació digital en el marc assistencial i ha presentat el model de digitalització que han implementat en els tràmits de l'empresa. "La transformació digital en el marc assistencial ens dona una nova visió del treball", ha conclòs.
Olga González Cerezales, responsable de l'Oficina de Serveis a l'Empresa (OSE) de l'Ajuntament de Rubí, ha agraït la tasca realitzada per les 42 empreses participants en la Xarxa Rubí Empresa des de 2014 així com l'alta implicació dels seus representants en una iniciativa pionera que ha generat un alt impacte en la millora de la competitivitat industrial del municipi i l'entorn. Durant la sessió, s'ha constatat la bona acceptació del projecte per part de les empreses participants i l'evolució que aquestes han tingut cap a models de gestió amb més futur, millor posicionats, més flexibles i que generen iniciatives més fortes i amb més oportunitats. Les organitzacions que formen part de la xarxa destaquen especialment el grau de confiança que genera, la incorporació pràctica dels continguts i eines treballades i les sinergies que hi han nascut. Més del 70% de les empreses que formen part de la iniciativa han mantingut reunions individualitzades després d'entrar en contacte a través de la xarxa per intercanviar coneixement o generar negoci en clau de proximitat. "Generar una comunitat d'empreses i organitzacions que treballin en xarxa i generin coneixement en el marc de la ciutat és un dels objectius més valuosos de la xarxa i va molt d'acord amb el model de treball compartit que Rubí està plantejant amb la Taula de la Competitivitat Industrial", creu el regidor de Serveis a l'Empresa, Rafael Güeto Ortiz.
La Xarxa Rubí Empresa ha dut a terme 25 trobades grupals entre sessions, workshops, i visites a empreses i més de 1.000 hores de treball que s'han traduït en 150 tutories individualitzades, 42 plans estratègics a mida i més de 65 eines per a la implementació de les diferents mesures a les empreses en àmbits com el model de negoci, el màrqueting i l'acció comercial, la comunicació interna i externa, la generació de recursos humans innovadors i la transformació digital.
Miguel Asensio Pampin, director Industrial de BJC, ha explicat que la digitalització permet aprofitar al màxim les capacitats de les tecnologies de la informació per servir al model de negoci. "La digitalització tracta de convertir els punts de bits en informació. Per tant, aquesta informació s'ha de classificar i orientar a través de l'estratègia i del coneixement profund del negoci i de l'entorn", ha dit. Asensio ha recalcat que la direcció de cada empresa ha d'assegurar entorns de flexibilitat i creativitat per tal que les tecnologies estiguin al servei dels objectius de la companyia. Clàudia María García, responsable de la residència i centre de dia El Cel de Rubí ha tractat la transformació digital en el marc assistencial i ha presentat el model de digitalització que han implementat en els tràmits de l'empresa. "La transformació digital en el marc assistencial ens dona una nova visió del treball", ha conclòs.
Olga González Cerezales, responsable de l'Oficina de Serveis a l'Empresa (OSE) de l'Ajuntament de Rubí, ha agraït la tasca realitzada per les 42 empreses participants en la Xarxa Rubí Empresa des de 2014 així com l'alta implicació dels seus representants en una iniciativa pionera que ha generat un alt impacte en la millora de la competitivitat industrial del municipi i l'entorn. Durant la sessió, s'ha constatat la bona acceptació del projecte per part de les empreses participants i l'evolució que aquestes han tingut cap a models de gestió amb més futur, millor posicionats, més flexibles i que generen iniciatives més fortes i amb més oportunitats. Les organitzacions que formen part de la xarxa destaquen especialment el grau de confiança que genera, la incorporació pràctica dels continguts i eines treballades i les sinergies que hi han nascut. Més del 70% de les empreses que formen part de la iniciativa han mantingut reunions individualitzades després d'entrar en contacte a través de la xarxa per intercanviar coneixement o generar negoci en clau de proximitat. "Generar una comunitat d'empreses i organitzacions que treballin en xarxa i generin coneixement en el marc de la ciutat és un dels objectius més valuosos de la xarxa i va molt d'acord amb el model de treball compartit que Rubí està plantejant amb la Taula de la Competitivitat Industrial", creu el regidor de Serveis a l'Empresa, Rafael Güeto Ortiz.
La Xarxa Rubí Empresa ha dut a terme 25 trobades grupals entre sessions, workshops, i visites a empreses i més de 1.000 hores de treball que s'han traduït en 150 tutories individualitzades, 42 plans estratègics a mida i més de 65 eines per a la implementació de les diferents mesures a les empreses en àmbits com el model de negoci, el màrqueting i l'acció comercial, la comunicació interna i externa, la generació de recursos humans innovadors i la transformació digital.