L'Ajuntament inicia les enquestes per a l'elaboració de la diagnosi del Pla local de salut
La recollida d'informació al carrer durarà una setmana aproximadament i la ciutadania també podrà participar del procés a través de la plataforma Rubí Participa
L'Ajuntament de Rubí ha encetat aquest dimarts les enquestes ciutadanes a peu de carrer que serviran per elaborar la diagnosi del Pla local de salut. Mitjançant aquests qüestionaris, es recolliran dades sobre hàbits de salut, així com també percepcions i propostes per a una ciutat i una vida més saludable. Les enquestes es realitzaran durant una setmana aproximadament, seguint rutes aleatòries, a una mostra de 382 persones estratificada per barris, edats, sexes i nacionalitats.
A més, amb la voluntat que qualsevol persona interessada a participar en la fase de diagnosi del Pla local de salut pugui fer-ho fàcilment, l'Ajuntament ha habilitat el mateix qüestionari a la plataforma Rubí Participa.
En qualsevol dels dos formats, presencial o en línia, l'enquesta és anònima i voluntària. En cap cas se sol·liciten dades personals i la informació només està destinada a elaborar estadístiques de la ciutat. Tampoc és obligatori respondre la totalitat de les preguntes si la persona no ho creu convenient.
Dins d'aquesta etapa de recollida de dades, l'Ajuntament també està duent a terme una consulta a una xarxa extensa d'agents, entitats i persones expertes vinculades a la salut al municipi, entre les quals figuren membres del Consell Municipal de Salut i del Consell Consultiu de la Gent Gran de Rubí, les direccions dels centres educatius de la ciutat, associacions de famílies d'alumnes, integrants de diverses entitats i associacions locals, professionals sanitaris i sociosanitaris, personal tècnic de diferents serveis de l'Ajuntament i representats polítics. A través d'un qüestionari en línia, es recullen les seves visions sobre les necessitats de Rubí en l'àmbit de la salut.
La diagnosi es complementarà amb les dades sobre salut que ja s'han extret de les memòries i estudis disponibles a nivell municipal i supramunicipal, així com el mapeig de recursos, programes i accions de la salut vigents al municipi.
Un cop reunida tota la informació de diagnosi, s'iniciarà la definició conjunta dels objectius generals i específics del pla i de les possibles línies de treball. Per fer efectiva aquesta estratègia, posteriorment es crearan comissions temàtiques que s'encarregaran de dissenyar les accions que s'inclouran al document. Finalment, es treballarà en la comunicació, posada en marxa i avaluació continuada del Pla local de salut, que haurà de sotmetre's a l'aprovació del Ple municipal.
L'elaboració d'un nou Pla local de salut respon als següents objectius: promoure entre la ciutadania estils de vida saludables i capacitats per tenir cura de la seva salut, fer de la ciutat un lloc saludable per viure, promoure el treball en xarxa interdepartamental i la cooperació comunitària en salut, i reduir les desigualtats socials en aquest àmbit. La nova planificació actualitzarà el primer Pla local de salut, corresponent al període 2011-2014.