Les famílies poden demanar ajudes econòmiques pels casals d’estiu de l’11 al 24 d’abril
Per complimentar la sol·licitud adequadament, les famílies poden consultar un vídeo tutorial a www.rubi.cat/casalsdestiu
L’Ajuntament de Rubí obrirà dimarts 11 d’abril el període de sol·licitud per a les subvencions dels casals d’estiu. El consistori ajuda econòmicament directament les famílies per garantir que tots els nens i nenes de les ciutat tinguin accés als casals d’estiu, independentment de la capacitat econòmica de les seves unitats familiars.
Les sol·licituds s’han de presentar de l’11 al 24 d’abril preferentment en línia a través de la Seu Electrònica o a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de l’Ajuntament de Rubí situada, al c. Narcís Menard, 13, de dilluns a divendres de 8.30 a 13.30h h, sense demanar hora. Només caldrà tenir cita prèvia si es vol fer el tràmit presencialment en horari de tarda. Per complimentar la sol·licitud adequadament, el consistori posa a disposició de les famílies un vídeo tutorial que es pot consultar a www.rubi.cat/casalsdestiu.
Les famílies que tinguin dificultats per formalitzar la sol·licitud poden adreçar-se al punt de suport per a tràmits telemàtics: l’Oficina Municipal d’Escolarització (c. Dr Robert, 20) de dilluns a divendres de 9 a 14.30 h i el Centre Cívic La Cruïlla del Pinar, dimarts de 9 a 12 h i dijous de 10 a 13 h.
Els casals d’estiu 2023 organitzats per les AFA i AMPA de les escoles públiques d’educació infantil i primària i es realitzaran als centres educatius del 3 al 28 de juliol i s’adrecen a infants que estiguin cursant des de P3 fins a 6è de primària durant el curs 2022-2023.
En funció de la renda de la unitat familiar la subvenció podrà ser del 75 % (45 € cada setmana del 3 al 28 de juliol), el 50 % (30 € cada setmana del 3 al 28 de juliol) o el 25 % de l’import de referència (15 € cada setmana del 4 al 29 de juliol)
Per a poder ser beneficiari de l’ajuda cal complir els següents requisits:
- Estar empadronat a Rubí
- Estar cursant qualsevol curs de P3 a 6è durant el curs 22-23.
- Disposar d’un DNI, NIE o NIF. En cas de no disposar d’aquest document i que segons la normativa vigent no estiguin obligats a disposar-ne, el beneficiari de l’ajut serà el seu representant legal i serà qui haurà de disposar d’algun d’aquests documents.
- Que la renda de la unitat familiar de convivència no superi els llindars econòmics segons les Bases reguladores de les subvencions aprovades pel Ple municipal el dia 25 de febrer de 2021, i publicades en fase definitiva al BOBP el 10 de març de 2021. La convocatòria de l’any 2023 ha estat aprovada el 29 de març de 2023 per la Junta de Govern Local.
La documentació a presentar serà la següent:
- Sol·licitud específica relacionada amb aquesta convocatòria, que es publicarà a la Seu Electrònica
- Autoritzacions dels membres de la unitat familiar: han de constar tots els empadronats al mateix domicili que tinguin relació de parentiu, sigui quina sigui.
- La fotocòpia del document d’identitat de tots els membres de la unitat familiar. En cas que l’obtenció d’aquest document no sigui obligatòria, es presentarà el llibre de família.
Per a resoldre qualsevol dubte sobre aquesta subvenció us podeu adreçar al Servei d’Infància i Educació de l’Ajuntament de Rubí al telèfon 93 588 70 00 ext. 6369 o bé enviar un correu electrònic a educacio@ajrubi.cat
En el cas de rebre l’ajuda, aquesta es farà arribar a l’entitat organitzadora del casal una vegada s’hagi formalitzat la matrícula.