Les obres de millora del carrer de Cadmo encaren una nova fase
Actualment s’enllesteixen els treballs de sanejament del clavegueram i, a mitjans de setembre, començarà l’ampliació de voreres
Les obres de millora del carrer de Cadmo, que abasten el tram comprès entre els carrers de Joaquim Blume i de Prat de la Riba, arriben a una nova fase. S’estima que en dues setmanes aproximadament finalitzaran els treballs de renovació del clavegueram que s’han estat executant durant l’estiu i que, a mitjans de setembre, es podrà encarar una de les actuacions més importants dins el projecte d’urbanització: l’ampliació de voreres. De moment, es mantindrà el tall íntegre del carrer, a l’espera que avancin les obres i es pugui anar reobrint progressivament.
El carrer de Cadmo és objecte de dues actuacions paral·leles. La primera la va iniciar l’Ajuntament a través de la concessionària Agbar el passat juliol, i consisteix en la renovació del col·lector d’aquesta via entre els carrers de Joaquim Blume i de Prat de la Riba. El projecte suposa la renovació d’un total de 266 m de clavegueram: fins ara, les canonades de la zona tenien un diàmetre variable d’entre 400 i 600 mm, i ara passaran a ser d’entre 600 i 800 mm, de manera que s’incrementarà la seva capacitat hidràulica i es potenciarà l’eficiència de la xarxa. L’actuació també inclou la perforació horitzontal de 30 m de longitud a la riera i l’adequació del sobreeixidor existent amb la implementació d’un element de regulació de cabal, un sistema de retenció de sòlids i un nou drenatge d’aigües pluvials a la riera de Rubí. Tot plegat permetrà solucionar els problemes d’inundacions que es produeixen en aquesta via quan plou i, per tant, donar resposta a les preocupacions del veïnat de la zona.
L’actuació a la xarxa de clavegueram representa una inversió de més d’1 milió d’euros.
D’altra banda, l’Ajuntament ha impulsat una reurbanització que modifica la configuració del carrer de Cadmo per fer-lo més accessible per als vianants. Aquesta obra, finançada amb els fons europeus Next Generation, inclou l’ampliació d’una de les voreres fins als 1,80 m i la renovació del paviment, l’enllumenat i el mobiliari urbà. D’aquesta manera, la nombrosa ciutadania que transita a peu per aquesta via, entre d’altres per arribar a l’Escola Bressol Municipal Sol Solet i als diferents serveis ubicats a l’Escardívol, podrà fer-ho de manera més còmoda i segura.
Els treballs d’urbanització del carrer de Cadmo els executa l’empresa Izer Ingenieria y Economia, S.L. per un import de 419.954,37 euros.
Afectacions al trànsit
Com a conseqüència d’aquestes actuacions, resta tancat al trànsit la totalitat del carrer de Cadmo entre els carrers de Joaquim Blume i de Prat de la Riba, afectant les cruïlles amb Doctor Gimbernat, Terrassa i Pau Claris. Els itineraris a peu estan garantits.
Per absorbir el trànsit habitual del passeig de Pau Claris, s’ha habilitat un itinerari alternatiu pel carrer de Margarita Xirgu i pel passeig de la Riera fins a arribar a l’Escardívol. Els itineraris des de l’Escardívol al carrer de Joaquim Blume i, en sentit contrari, des del pont de Cadmo al carrer Joaquim Blume es mantenen oberts al trànsit. No obstant, es recomana fer servir altres vies, com la C-1413, el carrer d’Edison o l’avinguda de l’Estatut, entre d’altres.
El trànsit que circula pel carrer de Terrassa es desvia pel carrer de Justícia i s’ha canviat provisionalment el sentit de circulació del carrer de Vapor entre carrer de Terrassa i carrer de Rafael de Casanova per donar accés als garatges situats a la zona.
Només es permetrà la circulació pel passeig de Pau Claris més enllà del carrer de Margarida Xirgu al veïnat que disposi de garatge a la zona i als vehicles que facin càrrega i descàrrega de mercaderies. Al principi d’aquest tram, s’ha habilitat una plaça d’aparcament de mobilitat reduïda genèrica.
Pel que fa al transport públic, les línies interubanes no fan la ruta habitual per la carretera de Terrassa i el passeig de Pau Claris i es desvien per la C-1413 fent parades provisionals a la rotonda de Policia Local i a la rotonda de l’Escardívol. Amb l’inici del curs escolar, el tall també modificarà part dels itineraris del transport escolar, tal com ja s’ha informat als centres afectats i al Consell Comarcal del Vallès Occidental, encarregat de la seva gestió.
Quant als autobusos urbans, s’han establert els següents canvis de parades:
L1 direcció El Pinar i L4 direcció Can Rosés:
- Parades anul·lades: Bullidor, CAP Mútua.
- Parades alternatives: Riera-Guardiet, Santa Eulàlia
L1 i L5 direcció Rubí Forma:
- Parades anul·lades: Pau Claris, Cadmo, Bullidor
- Parades alternatives: Sardana, rotonda de l’Escardívol (provisional).
L3 direcció Castellnou:
- Parades anul·lades: Pau Claris, Cadmo
- Parades alternatives: Sardana, rotonda de l’Escardívol (parada provisional)
La informació actualitzada sobre les obres i el detall dels desviaments del transport públic es pot consultar a www.rubi.cat/obrescadmo.