Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Rubí acull les persones nouvingudes amb un programa d'actuacions més transversal Des de principis d’aquest any, els i les alumnes aprenen la llengua catalana a partir de la immersió lingüística, amb activitats que també els permeten descobrir Rubí https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Rubí acull les persones nouvingudes amb un programa d'actuacions més transversal

Des de principis d’aquest any, els i les alumnes aprenen la llengua catalana a partir de la immersió lingüística, amb activitats que també els permeten descobrir Rubí

Aquest dimecres, els i les alumnes han fet una sortida a l’entorn natural de la ciutat (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres).
Aquest dimecres, els i les alumnes han fet una sortida a l’entorn natural de la ciutat (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

El Servei de Primera Acollida per a persones nouvingudes de l’Ajuntament ofereix tres cursos a persones migrants majors de 16 anys que han triat la nostra ciutat per desenvolupar el seu nou projecte de vida que, un cop completats, els permeten obtenir el certificat d’acollida. Per obtenir la certificació ─que expedeix la Generalitat de Catalunya─, l’alumnat ha de cursar 90 hores de competències lingüístiques bàsiques en llengua catalana, 15 hores de coneixements de l’entorn laboral i 15 hores de coneixements de la societat catalana i el seu marc jurídic.

Aquest any, el Consistori ha virat l’enfocament de les sessions de competències lingüístiques bàsiques en llengua catalana, defugint les classes íntegrament a l’aula i potenciant la transversalitat amb altres serveis municipals. Tot plegat, amb l’objectiu que els i les alumnes aprenguin el català des de la immersió lingüística a mesura que coneixen Rubí, el seu entorn natural i alguns dels seus equipaments i espais culturals, gràcies a les diferents sortides pedagògiques organitzades a la Biblioteca Mestre Martí Tauler, el Mercat Municipal o el Museu Etnogràfic Vallhonrat. Aquest any també s’han incorporat sessions TIC enfocades a l’orientació laboral.

Gràcies a aquests tres mòduls formatius, que es van posar en marxa el 2016, l’alumnat adquireix habilitats per a l’autonomia personal i social, coneix els serveis de l’entorn més proper i obté eines i recursos per solucionar situacions i problemes de la vida quotidiana.

Un cop realitzades les tres formacions, s’obté el certificat d’acollida. Tot i que la certificació l’expedeix el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, és l’Ajuntament de Rubí qui executa i gestiona el Servei de Primera Acollida. El Consistori rubinenc ofereix aquest servei en compliment de la Llei 10/2010, del 7 de maig, d’acollida de les persones immigrades i de les retornades a Catalunya i el Decret 150/2014, de 18 de novembre, dels serveis d’acollida de les persones immigrades i de les retornades.

La primera porta d’accés al Servei de Primera Acollida per a persones nouvingudes són les sessions de benvinguda, que es realitzen al Rubí Forma un cop al mes. Les properes s’han programat els dies 22 d’octubre, 26 de novembre i 17 de desembre, de 10 a 12 h. Per a participar-hi, no cal inscripció prèvia. Un cop s’ha assistit a la sessió i la persona està vinculada al servei, pot sol·licitar cita de seguiment per ser atesa per la tècnica d’acollida, que l’acompanyarà durant els seus 2 primers anys a la ciutat.

Objectius de Desenvolupament sostenible