Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Rubí acull una jornada d’Agbar sobre els drets socials dels consumidors i consumidores L’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, ha obert l’acte destacant la col·laboració entre l’Ajuntament i Agbar per garantir el subministrament d’aigua a tota la ciutadania https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Rubí acull una jornada d’Agbar sobre els drets socials dels consumidors i consumidores

L’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, ha obert l’acte destacant la col·laboració entre l’Ajuntament i Agbar per garantir el subministrament d’aigua a tota la ciutadania

La jornada organitzada per Agbar ha reunit representants municipals i de l’Agència Catalana de Consum (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres).
La jornada organitzada per Agbar ha reunit representants municipals i de l’Agència Catalana de Consum (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

La Biblioteca Municipal Mestre Martí Tauler ha acollit aquest dijous la jornada El servei d’aigua i la garantia dels drets dels consumidors, organitzada per la companyia de subministrament Agbar amb el suport de l’Ajuntament de Rubí. La trobada ha estat presidida per l’alcaldessa, Ana María Martínez Martínez, i ha comptat també amb les intervencions de la regidora de Serveis Socials, Yolanda Ferrer Polo, del director de l’Agència Catalana del Consum, Francesc Sutrias Grau, i de la directora de Clients d’Agbar, Núria Latorre.

En l’obertura de la jornada, l’alcaldessa ha recordat el conveni vigent des del 2016 entre l’Ajuntament i Agbar ─anteriorment Sorea─, pel qual la companyia subministradora es compromet a mantenir un fons de solidaritat que eviti els talls de servei a persones en situació de vulnerabilitat econòmica o risc d’exclusió social. Més de 6.000 famílies de la ciutat ja s’ha beneficiat d’aquesta reserva econòmica i de les bonificacions i facilitats de pagament que ofereix la companyia. “Les empreses subministradores són una peça important per detectar nous casos de vulnerabilitat o per evitar la cronificació dels existents. Aquest equip de govern és sensible a aquesta realitat i, conjuntament amb Agbar, treballem per trobar solucions i garantir un subministrament bàsic”, ha dit Ana María Martínez Martínez.

La regidora de Serveis Socials de Rubí, Yolanda Ferrer Polo, ha definit la relació de l’Ajuntament i Agbar “com un exemple de cas d’èxit de col·laboració publicoprivada [...] Transformem la pobresa energètica en drets energètics per a la ciutadania. Agbar té una mirada proactiva que ens facilita la detecció de situacions de vulnerabilitat i ens permet revertir-les. Aquesta mirada conjunta ens ajuda a construir espais de drets per a la ciutadania de Rubí”.

    

Protecció de les persones consumidores

En paraules de Núria Latorre, la jornada d’aquest dijous tenia com a objectiu “refermar el compromís envers la protecció dels drets dels consumidors i consumidores i potenciar el diàleg entre administracions, entitats, associacions i altres agents implicats, de manera que compartim experiències i coneixements útils”. Durant la trobada, la directora de Clients d’Agbar ha informat que el fons de solidaritat acordat entre Agbar i diversos ajuntaments, entre ells Rubí, ha rebut més de dos milions d’euros des de la seva posada en marxa. També ha detallat que, el 2021, un total de 6.252 usuaris es van beneficiar de la tarifa social i que 7.243 es van acollir a alguna de les mesures de flexibilitat que proporciona la companyia.

El director de l’Agència Catalana del Consum, Francesc Sutrias Grau, ha destacat positivament la política d’Agbar d’atenció a les persones consumidores, especialment a les més vulnerables, i l’ha posat en context: “Una societat justa, competitiva i igualitària passa per un mercat econòmic de relacions justes i equilibrades, i això requereix d’un bon empoderament de la ciutadania sobre el seus drets i un bon coneixement dels deures per part de les empreses”.

La jornada d’aquest dimecres també ha comptat amb la presència del regidor responsable del Cicle de l’Aigua, Andrés Medrano Muñoz, qui ha destacat la necessitat de garantir també el subministrament d’aigua mitjançant mesures d’eficiència: “L’aigua és un dret però el que no és un dret és malbaratar l’aigua. Hem de treballar per ser eficients i que la xarxa també ho sigui; el que cal és un treball de monitoratge de tota la xarxa en el qual ja estem treballant”. En aquest sentit, el regidor ha avançat que Rubí disposarà aviat de torres de subministrament controlades que permetran conèixer qui agafa l’aigua, de quin punt i en quina quantitat, facilitant d’aquesta manera un ús més eficient d’aquest recurs escàs.

Objectius de Desenvolupament sostenible