Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Rubí dona la benvinguda al Carnaval amb el pregó del Rei Carnestoltes i la Reina Encarna La festivitat també tindrà com a novetat destacada el canvi de recorregut de la rua de comparses, que enguany sortirà de la plaça del Doctor Guardiet i finalitzarà a la rambla del Ferrocarril https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Rubí dona la benvinguda al Carnaval amb el pregó del Rei Carnestoltes i la Reina Encarna

La festivitat també tindrà com a novetat destacada el canvi de recorregut de la rua de comparses, que enguany sortirà de la plaça del Doctor Guardiet i finalitzarà a la rambla del Ferrocarril

La Reina Encarna i el Rei Carnestoltes donaran inici al Carnaval des del Mercat (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres).
La Reina Encarna i el Rei Carnestoltes donaran inici al Carnaval des del Mercat (foto: Ajuntament de Rubí – Localpres)

Rubí obre aquest dijous els actes del Carnaval amb una novetat: el pregó inaugural a càrrec del Rei Carnestoltes i la Reina Encarna, que tindrà lloc a partir de les 18.30 h a la plaça del Mercat. Des de mitja hora abans, la companyia La Tal animarà el trajecte entre la plaça del Doctor Guardiet i el Mercat Municipal, per tal de conduir els rubinencs i rubinenques cap al lloc del pregó. El Rei i la Reina donaran inici a la festa acompanyats dels paradistes i les paradistes del Mercat, que se sumaran a la celebració ballant a la plaça.

Aquesta no serà l’única novetat del Carnaval d’enguany. La rua de comparses canviarà el seu itinerari i ja no començarà a la plaça de Pearson, sinó que sortirà de la plaça del Doctor Guardiet i recorrerà el carrer de Maximí Fornés, el carrer de Montserrat, el passeig de Francesc Macià, l’avinguda de Barcelona, el carrer de Prim i el carrer de Cal Príncep, per acabar a la rambla del Ferrocarril. Així doncs, serà en aquest últim emplaçament on es farà la tradicional guerra de confeti i el ball de Carnaval. Tot plegat permetrà guanyar temps i espai perquè les comparses mostrin les seves coreografies, alhora que la participació al ball serà més còmoda i segura.

 

Del 27 de febrer al 5 de març

Després del pregó del Rei Carnestoltes i de la Reina Encarna, el Dijous Gras es completarà amb un clàssic: el lliurament dels premis del 38è Concurs de Màscares de l’Associació d’Alumnes i Exalumnes d’edRa +e i la inauguració de l’exposició amb tots els treballs presentats a l’Espai Expositiu Pepa de Haro, a les 20 h.

Dissabte serà el gran dia del Carnaval, quan es farà la rua (18.30 h) i el ball (19.30 h). Com sempre, la desfilada serà el context en què es decidiran els grups guanyadors del Concurs de Comparses de Carnaval, convocat per l’Ajuntament.

Coincidint amb la rua, s’instal·larà un punt d’informació a la plaça del Doctor Guardiet, de 17 a 20 h, per atendre les comparses participants i informar la ciutadania sobre la programació.

La rua finalitzarà a la rambla del Ferrocarril, donant pas al ball de Carnaval, que enguany estarà ambientat amb la música del duo de DJ Alegria’s Family.  

Amb la voluntat de prevenir i atendre possibles violencies masclistes i LGTBI-fòbiques, i com ja és habitual, s'instal·larà un Punt Lila a l’emplaçament del ball, que estarà en funcionament de 18 a 22.30 h.

Diumenge, la Matinal Infantil inclourà els actes habituals: la rua des de la plaça de Pere Aguilera (11.30 h), el taller per elaborar la Sardina de Carnaval i els jocs d’Ecojuga a la plaça del Doctor Guardiet (11.30 h), el photocall per fer-se fotos amb el Rei Carnestoltes i la Reina Encarna a la rambla del Ferrocarril (12.30 h), i el ball infantil amb Els Més Tumàcat a la mateixa rambla (12.30 h).

Passat ja el cap de setmana, dimarts a les 19 h es donarà a conèixer el veredicte del Concurs de Comparses al Museu Municipal Castell (MMUC). I Dimecres de Cendra, es posarà punt final a la festa amb la crema de la Sardina a l’Escardívol, com sempre precedida pel seguici fúnebre (18 h).

Tota la programació del Carnaval 2025 ja està disponible a: www.rubi.cat/carnaval.