S’obre el procés participatiu per a la definició del Pla d’equipaments municipals 2016-2019
El 2 de juny se celebrarà una jornada de debat adreçada a les entitats per tal de recollir les seves aportacions i enriquir el document
L’Ajuntament de Rubí està impulsant la redacció del Pla d’equipaments municipals 2016-2019 amb l’objectiu de conèixer, ordenar, planificar i definir els usos de la xarxa d’equipaments municipals de la ciutat. El procés de redacció del document consta de diferents fases: durant els darrers mesos s’ha dut a terme l’inventariat dels diferents equipaments municipals, així com el seu anàlisi i diagnosi, i ara s’enceta la fase de participació ciutadana per copsar l’opinió dels rubinencs i les rubinenques.
El Pla d’equipaments municipals recollirà les competències, les necessitats de prestació de serveis i les disponibilitats dels diferents equipaments, tant municipals com de lloguer, i proposarà les actuacions a realitzar per adequar, optimitzar i millorar les dotacions existents i, si cal, crear-ne de noves.
Fase de participació ciutadana
Després de les fases d’inventari i de diagnosi, ara s’inicia la fase participativa, que s’adreça a diferents col·lectius: entitats, ciutadania a títol individual ─no associada─ i treballadors i treballadores municipals.
El proper 2 de juny s’ha organitzat una jornada de debat oberta a les entitats durant la qual es crearan grups sectorials per abordar diferents àmbits: el lúdic i sòcio-cultural, l’esportiu, l’assistencial i sanitari, l’econòmic i formatiu, i l’administratiu. L’objectiu és que els participants, que són usuaris habituals dels equipaments municipals, puguin donar la seva opinió sobre quines necessitats detecten i quines expectatives tenen. Al final de la jornada, totes aquestes aportacions i conclusions realitzades per cada grup es posaran en comú en el marc d’un plenari. Les associacions interessades a participar en aquesta jornada de debat, que se celebrarà de 18 a 21 h al Centre Cívic del Pinar – La Cruïlla, s’hi han d’inscriure a través d’un formulari que es pot trobar a la pàgina web municipal.
Pel que fa a la ciutadania no associada, properament s’habilitarà un altre formulari d’aportacions on tothom qui ho vulgui podrà exposar quines pensa que són les necessitats i mancances en relació als equipaments actuals i futurs.
Per últim, també es durà a terme un procés participatiu entre els treballadors i treballadores municipals per tal de detectar, des d’una visió tècnica, les mancances, disfuncions i necessitats existents al municipi pel que fa als equipaments i elaborar propostes d’actuació.
Un cop recollides les aportacions dels diferents col·lectius, s’organitzarà una sessió de retorn per presentar el document definitiu.