AMIC atèn 1044 immigrants a Rubí durant el 2004
Per primera vegada, els usuaris del servei d’origen equatorià superen els marroquins.
Durant el 2004, l’associació d’Ajuda Mútua d’Immigrants a Catalunya (AMIC) ha atès a Rubí un total de 1044 persones i ha registrat 1326 visites i 5076 consultes. A través d’un conveni amb l’Ajuntament de Rubí, aquest servei s’ha ofert al municipi dos dies a la setmana amb cita prèvia (dilluns de 10 a 14h i dimecres de 16 a 19h).
Enguany i per primera vegada, el col·lectiu que encapçala la llista d’usuaris és l’equatorià i no pas el marroquí, amb 299 persones del primer en front les 226 del segon. D’aquesta manera, es continua amb la tendència registrada des de fa 3 anys. Els segueix els usuaris de nacionalitat colombiana (156).
Perfil dels usuaris
Segons el balanç de l’AMIC, de les 1044 persones ateses, 636 són homes i 408 són dones. D’aquest total, 471 persones han estat derivades a altres serveis, principalment als serveis socials (290), per qüestions de tipus laboral o de prestacions socials, o al sindicat (103), per qüestions laborals que han de ser resoltes per advocats especialistes.
Els usuaris del servei presenten edats laborals i, per tant, es tracta d’una immigració jove: el 85,34% del total té edats entre els 18 i 40 anys, que han acudit a l’associació majoritàriament per qüestions relacionades amb la regularització i primer permís, així com per temes de reagrupament familiar.
El 60,15% es troba en situació regular i 8 de cada 10 usuaris té estudis bàsics i mitjans. La majoria de persones ateses treballen (amb contracte ho fa el 34,10%) principalment a la construcció, a la indústria de l’alimentació i al servei domèstic.
Aquestes persones ateses han arribat principalment derivats per amics (468 persones), seguit dels que ho han fet per iniciativa pròpia (216) i per familiars residents a Espanya que han acudit abans a les oficines de l’AMIC (204).
L’AMIC
Aquesta associació va néixer l’any 1993 en el si del sindicat d’Unió General de Treballadors (UGT) i té 40 oficines arreu de Catalunya. Entre les seves tasques destaca oferir serveis d’integració als immigrants i facilitat els tràmits generals per tal de regularitzar la seva situació al país (servei en matèria de documentació, coneixement de l’entorn, assessorament jurídic, fomentar l’aprenentatge del català, orientació sobre drets i deures, etc.).
Enguany i per primera vegada, el col·lectiu que encapçala la llista d’usuaris és l’equatorià i no pas el marroquí, amb 299 persones del primer en front les 226 del segon. D’aquesta manera, es continua amb la tendència registrada des de fa 3 anys. Els segueix els usuaris de nacionalitat colombiana (156).
Perfil dels usuaris
Segons el balanç de l’AMIC, de les 1044 persones ateses, 636 són homes i 408 són dones. D’aquest total, 471 persones han estat derivades a altres serveis, principalment als serveis socials (290), per qüestions de tipus laboral o de prestacions socials, o al sindicat (103), per qüestions laborals que han de ser resoltes per advocats especialistes.
Els usuaris del servei presenten edats laborals i, per tant, es tracta d’una immigració jove: el 85,34% del total té edats entre els 18 i 40 anys, que han acudit a l’associació majoritàriament per qüestions relacionades amb la regularització i primer permís, així com per temes de reagrupament familiar.
El 60,15% es troba en situació regular i 8 de cada 10 usuaris té estudis bàsics i mitjans. La majoria de persones ateses treballen (amb contracte ho fa el 34,10%) principalment a la construcció, a la indústria de l’alimentació i al servei domèstic.
Aquestes persones ateses han arribat principalment derivats per amics (468 persones), seguit dels que ho han fet per iniciativa pròpia (216) i per familiars residents a Espanya que han acudit abans a les oficines de l’AMIC (204).
L’AMIC
Aquesta associació va néixer l’any 1993 en el si del sindicat d’Unió General de Treballadors (UGT) i té 40 oficines arreu de Catalunya. Entre les seves tasques destaca oferir serveis d’integració als immigrants i facilitat els tràmits generals per tal de regularitzar la seva situació al país (servei en matèria de documentació, coneixement de l’entorn, assessorament jurídic, fomentar l’aprenentatge del català, orientació sobre drets i deures, etc.).