Carme García demana que Rubí passi a formar part de la primera zona tarifària
L’Alcaldessa ha fet arribar la petició al director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM)
L’Alcaldessa de Rubí, Carme García ha remès al director general de l’ATM una carta on sol•licita el canvi de zona tarifària per Rubí, passant de la zona 2 actualment assignada, a la zona 1. Amb aquest canvi, segons exposa l’alcaldessa a l’escrit, “significaria un veritable impuls del transport públic, dintre les polítiques de promoció de mobilitat sostenible que totes les administracions públiques hem de portar a terme”.
Carme García entén, i així ho expresa en la carta adreçada a Ramon Seró, que “l’actual sistema de corones tarifaries obeeix a situacions del passat, que actualment provoquen disfuncions, com que ciutats que estan a prop del centre de l’àrea metropolitana i compten amb un flux molt important de desplaçaments amb aquest, estiguin situades a la segona corona”, com és el cas de Rubí.
L’alcaldessa reflexiona davant la recent incorporació de ciutats com Cerdanyola i Sant Cugat a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, que “fa que es torni a plantejar la modificació de l’actual mapa de corones de la xarxa integrada de transport públic”.
La ciutat de Rubí es troba a 20 km. de Barcelona, té una població de 74.000 habitants, i un dels fluxos de viatgers més alts de la línia de FGC del Vallès, tot i que només hi ha una estació a la ciutat. La gran majoria dels desplaçaments amb origen a Rubí tenen com a destí la ciutat de Barcelona i per causa de mobilitat obligada. Carme García creu que aquestes dades “són arguments que justifiquen la demanda del canvi de zona”.
Carme García entén, i així ho expresa en la carta adreçada a Ramon Seró, que “l’actual sistema de corones tarifaries obeeix a situacions del passat, que actualment provoquen disfuncions, com que ciutats que estan a prop del centre de l’àrea metropolitana i compten amb un flux molt important de desplaçaments amb aquest, estiguin situades a la segona corona”, com és el cas de Rubí.
L’alcaldessa reflexiona davant la recent incorporació de ciutats com Cerdanyola i Sant Cugat a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, que “fa que es torni a plantejar la modificació de l’actual mapa de corones de la xarxa integrada de transport públic”.
La ciutat de Rubí es troba a 20 km. de Barcelona, té una població de 74.000 habitants, i un dels fluxos de viatgers més alts de la línia de FGC del Vallès, tot i que només hi ha una estació a la ciutat. La gran majoria dels desplaçaments amb origen a Rubí tenen com a destí la ciutat de Barcelona i per causa de mobilitat obligada. Carme García creu que aquestes dades “són arguments que justifiquen la demanda del canvi de zona”.