Consistori i veïns acorden ajornar dos mesos el pagament de la 7ª quota de les obres d’urbanització de Sant Muç
L’Ajuntament desconeix el cost global de les obres perquè està pendent de diverses sentències judicials.
El regidor de l’àrea de Planificació, Ecologia Urbana i Seguretat, Manuel Velasco, i la regidora d’Obra Pública, Belén Meneses, s'han reunit amb els representants de l’Associació de Veïns de les Valls de Sant Muç amb l’objectiu d’aclarir dubtes en relació al pagament de la setena quota de les obres d’urbanització d’aquesta zona de la ciutat.
El consistori ja s’havia reunit prèviament amb els representants de l’entitat veïnal per explicar-los el concepte d’aquesta quota i la seva justificació. Les tres trobades anteriors, celebrades des del mes d’octubre fins ara, es van fer amb la intenció que els representants veïnals poguessin disposar de tota la informació i traslladar-la als residents a Sant Muç. Manuel Velasco va explicar que, “malauradament, tot i els esforços que ha fet l’Associació de Veïns per facilitar aquesta informació i segurament a causa de la dimensió de la urbanització i de la dificultat d’arribar a tothom, els veïns han plantejat al consistori nombrosos dubtes sobre aquesta qüestió. I ha estat precisament això el que ha motivat l’enviament a tots els propietaris de Sant Muç d’una nota informativa.”
Durant la trobada amb els veïns, Velasco va explicar que els 25,5 milions d’euros que l’Ajuntament va preveure el 2006 amb el projecte modificat d’urbanització, ara es veuran incrementats com a conseqüència de diversos sobrevinguts i sentències judicials. Manuel Velasco va puntualitzar que “l’Ajuntament encara no disposa de la quantitat definitiva de la liquidació final perquè diverses sentències judicials obliguen a fer un nou càlcul del cost final de la urbanització. Per aquest motiu no es preveu que es pugui tenir enllestida la liquidació final abans d’un any i mig'.
Per tant, aquesta 7ª quota de les obres d’urbanització de Sant Muç no serà l’última, tal com estava previst inicialment. Velasco va explicar: ”Aquesta és l’última quota ordinària prevista, d’aquí que vingui identificada al rebut com a 7/7 (7 rebuts dels 7 previstos inicialment), però encara faltarà una darrera quantitat per pagar corresponent a la liquidació final”.
Pel que fa a la 7ª quota ordinària, tot i que el període de cobrament finalitzava el proper 20 de març, l’Ajuntament ha acordat amb l’Associació de Veïns de les Valls de Sant Muç allargar dos mesos aquest termini, és a dir, fins el 20 de maig d’enguany. A més, existeix la possibilitat de fraccionar aquesta quota. Només cal sol·licitar-ho a la seu que l’Oficina de Gestió Tributaria de la Diputació de Barcelona, encarregada del cobrament del rebut, té a Rubí (c/ Pau Claris, 38 –al costat de l’Ajuntament–). Davant la demanda dels veïns, Velasco es va comprometre a parlar amb l’Oficina de Gestió Tributària per veure la possibilitat de simplificar els criteris de fraccionament que ofereix la Diputació de Barcelona, encarregada del cobrament de les quotes.
Pel que fa a la quota de liquidació final, encara no s’ha definit com es farà el pagament. Dependrà de l’import final que resulti un cop l’Ajuntament disposi de totes les despeses. L’Ajuntament s’ha compromès amb els veïns a que, una vegada determinada aqueesta liquidació final, s’estudiarà conjuntament amb ells el calendari i fraccionament per tal d’intentar minimitzar l’impacte sobre els ciutadans afectats.
El consistori ja s’havia reunit prèviament amb els representants de l’entitat veïnal per explicar-los el concepte d’aquesta quota i la seva justificació. Les tres trobades anteriors, celebrades des del mes d’octubre fins ara, es van fer amb la intenció que els representants veïnals poguessin disposar de tota la informació i traslladar-la als residents a Sant Muç. Manuel Velasco va explicar que, “malauradament, tot i els esforços que ha fet l’Associació de Veïns per facilitar aquesta informació i segurament a causa de la dimensió de la urbanització i de la dificultat d’arribar a tothom, els veïns han plantejat al consistori nombrosos dubtes sobre aquesta qüestió. I ha estat precisament això el que ha motivat l’enviament a tots els propietaris de Sant Muç d’una nota informativa.”
Durant la trobada amb els veïns, Velasco va explicar que els 25,5 milions d’euros que l’Ajuntament va preveure el 2006 amb el projecte modificat d’urbanització, ara es veuran incrementats com a conseqüència de diversos sobrevinguts i sentències judicials. Manuel Velasco va puntualitzar que “l’Ajuntament encara no disposa de la quantitat definitiva de la liquidació final perquè diverses sentències judicials obliguen a fer un nou càlcul del cost final de la urbanització. Per aquest motiu no es preveu que es pugui tenir enllestida la liquidació final abans d’un any i mig'.
Per tant, aquesta 7ª quota de les obres d’urbanització de Sant Muç no serà l’última, tal com estava previst inicialment. Velasco va explicar: ”Aquesta és l’última quota ordinària prevista, d’aquí que vingui identificada al rebut com a 7/7 (7 rebuts dels 7 previstos inicialment), però encara faltarà una darrera quantitat per pagar corresponent a la liquidació final”.
Pel que fa a la 7ª quota ordinària, tot i que el període de cobrament finalitzava el proper 20 de març, l’Ajuntament ha acordat amb l’Associació de Veïns de les Valls de Sant Muç allargar dos mesos aquest termini, és a dir, fins el 20 de maig d’enguany. A més, existeix la possibilitat de fraccionar aquesta quota. Només cal sol·licitar-ho a la seu que l’Oficina de Gestió Tributaria de la Diputació de Barcelona, encarregada del cobrament del rebut, té a Rubí (c/ Pau Claris, 38 –al costat de l’Ajuntament–). Davant la demanda dels veïns, Velasco es va comprometre a parlar amb l’Oficina de Gestió Tributària per veure la possibilitat de simplificar els criteris de fraccionament que ofereix la Diputació de Barcelona, encarregada del cobrament de les quotes.
Pel que fa a la quota de liquidació final, encara no s’ha definit com es farà el pagament. Dependrà de l’import final que resulti un cop l’Ajuntament disposi de totes les despeses. L’Ajuntament s’ha compromès amb els veïns a que, una vegada determinada aqueesta liquidació final, s’estudiarà conjuntament amb ells el calendari i fraccionament per tal d’intentar minimitzar l’impacte sobre els ciutadans afectats.