El Mercat Municipal de Rubí s'adhereix a la Xarxa de Mercats Municipals
L’Ajuntament de Rubí s’ha adherit a la Xarxa de Mercats Municipals després que l’alcaldessa, Carme García, ha signat un conveni amb la Diputació de Barcelona. L’objectiu principal de la Xarxa de Mercats Municipals és fer més eficients els 136 mercats que actualment hi estan adherits a través d’actuacions conjuntes i donar suport a la seva gestió. <br /><br />Durant l’acte de signatura, l’alcaldessa de Rubí, Carme García, ha manifestat que “Rubí s’incorpora cada vegada més a la xarxa de la Diputació perquè és una forma de funcionar eficaç i una ajuda per donar més serveis als ciutadans, i la Xarxa de Mercats Municipals és una eina que donarà més força als mercats”. <br /><br />L’alcaldessa ha manifestat que el Mercat Municipal rubinenc és un mercat dinàmic, ben preparat i amb futur. En aquest sentit, García ha recordat la recent aprovació al Ple municipal del projecte d’ampliació de l’aparcament del mercat i la construcció d’una plaça, “un projecte que beneficiarà al mercat i al barri”.<br /><br />L’adhesió del mercat de Rubí a la Xarxa de Mercats Municipals suposarà segons Carme García “un recolzament de la Diputació a través de més assessorament, més serveis als paradistes i als clients, fer campanyes de promoció, realitzar polítiques conjuntes i millorar la manera de viure dels ciutadans del municipi”. <br /><br />Per altra banda, el diputat de Comerç i vicepresident de la Xarxa de Mercats Municipals, Jaume Vives, ha manifestat que “l’adhesió de Rubí a la xarxa és important perquè aquesta ciutat té un es específic a l’economia de Barcelona”. Vives també ha destacat el paper dels Ajuntaments en aquest projecte: “Són intermediaris de la xarxa, són un punt de referència, avaladors de les iniciatives de la xarxa i prescriptors del servei com a instrument de comerç”. Jaume Vives ha manifestat que a l’actualitat “ens trobem a una posició bona per tirar endavant el projecte i fer dels mercats municipals uns centres comercials moderns i una eina competitiva”.<br /><br />Per aquest any, la xarxa ha previst fer diverses actuacions a diferents àmbits per beneficiar els mercats: convocatòria d’un premi de disseny del logotip, campanyes de promoció amb vals i regals, cursos de formació als responsables del mercat per introduir millores en la gestió i cursos dirigits a paradistes, premis als mercats més innovadors i més dinàmics, beques per a estudiants de post-grau universitari per realitzar tesis i tesines sobre la distribució comercial dels mercats municipals, servei d’assessorament a gerents i paradistes, identificar oportunitats de compres conjuntes entre els membres, etc.<br />