En marxa les noves línies del servei urbà d'autobús
El nou servei contempla millores com ara l’increment de línies, parades, cobertura territorial i la freqüència de pas, i una millor informació als viatgers
A partir del dilluns, 30 de març, es posa en marxa en el municipi el nou servei d’autobús que contempla millores respecte al servei actual, com ara l’increment de línies, parades, cobertura territorial i la freqüència de pas, i una millor informació als viatgers. L’alcaldessa de Rubí, Carme García, ha presentat en roda de premsa les característiques d’aquest servei de transport urbà que “té per objectiu millorar la qualitat del servei i adaptar-lo a les necessitats de creixement de la ciutat”. Un servei que, segons ha recordat l’alcaldessa, està gestionat per l’empresa Corporación Española del Transporte S.A. (CTSA) des de l’1 de març de 2007. García ha manifestat que l’entrada del servei “és una bona notícia, tot i que hem fet esperar la ciutadania per fi el posem en marxa”.
Canvis destacats
Pel que fa a les línies, es passa de les 4 línies actuals (circuit lineal), a les 6 línies (2 circulars i 4 lineals). Les noves línies són:
• Línia 1 (El Pinar – Can Serrafossà)
• Línia 2 (Can Vallhonrat - El Pinar)
• Línia 3 (Estació – Castellnou)
• Línia 4 (circular) (Estació – Can Rosés)
• Línia 5 (circular) (Can Rosés – Estació)
• Línia 6 (Rubí Sud – Polígon la Bastida)
Les línies 1, 2, 3 tindran una freqüència de pas de 30 minuts (en lloc de 32), les línies circulars L4 i L5 una freqüència de 22 minuts (en lloc de 30) i la L6 cada 30 minuts.
García ha destacat la creació d’una línia (L6) que dóna cobertura als polígons Rubí Sud, Can Jardí, Cova Solera, La Llana i la Bastida.
Per altra banda, la línia L2 es converteix en circuit urbà i arriba al barri del Pinar. En aquest barri, juntament amb la línia L1 hi haurà un servei de bus cada 15 minuts. L’antiga línia 1 ara es divideix en dues línies, la L1 i la L3, un fet que “permet recorreguts més curts i directes, millorar la puntualitat i reduir el risc d’incidències”.
Aquest ampliació de línies comporta un augment del nombre de parades, passant de les 242 a les 311 (69 parades més, un 28 %). El nou servei també preveu millorar la cobertura territorial i horària. D’aquesta manera, s’arriba a la plana del Castell, Avinguda de l’Estatut, Sant Jordi Parc, etc, zones on segons ha destacat l’alcaldessa “era un servei molt reivindicat pels veïns”.
S’incrementa uns 200.000 km útils recorreguts anuals ai pel que fa a la taxa de cobertura (% població a menys de 150 m d’una parada) passa del 75,5 % al 82,8%, és a dir, “8 de cada 10 habitants tindran una parada d’autobús a menys de 150 metres de casa seva”, ha dit l’alcaldessa.
Pel que fa als horaris, es mantenen molt semblants als antics, tot i que la creació de noves línies permet una petita ampliació dels horaris respecte el servei anterior. Per exemple, l’horari de la línia 6 (polígons) comença a les 5.30 h del matí fins les 8.30 h, i per la tarda és de 14 a 19 h aproximadament.
L’any 2008 es va renovar la flota de vehicles amb l’adquisició de 9 vehicles: 7 de grans dimensions (Scania de 10,5 m de llargària) i 2 de dimensió més petita (Mercedes-Benz Vario, de 7,5 metres), amb una inversió de 9 milions d’euros. Actualment, el servei disposa de 14 autobusos en total amb la nova imatge del servei. El gerent de RubíBus (CTSA), Francesc Avellaneda, ha avançat que pròximament es dotarà a la flota de vehicles del Sistema d’Ajuda a Explotació (SAE), “un sistema via satèl•lit que aporta informació a temps real i així els inspectors poden donar ordres immediates per regular el trànsit i saber retards sobre els horaris teòrics”.
Un dels punts principals del nou servei és millorar la informació als usuaris. En aquest sentit, s’estan duent a terme diferents accions per tal de donar a conèixer als ciutadans informació detallada al respecte. Per una banda, s’ha creat una guia informativa sobre el servei (línies, parades, horaris, etc.). Un total de 30.000 exemplars es distribuiran en els mateixos autobusos i en altres llocs com ara CAPs, Ajuntament, OAC, etc. El regidor de l’àrea d’Ecologia Urbana i Seguretat, Manel Velasco, ha destacat que tota la informació a l’usuari estarà disponible en el web municipal i de l’empresa RubíBus. “Volem simplificar aquesta informació perquè sigui visual, pràctica i senzilla, l’usuari ha de reconèixer fàcilment on és i cap a on es dirigeix”, ha explicat Velasco.
En aquests moments està a punt d’acabar la primera fase de renovació dels pals informatius a les parades amb la instal•lació de 50 postes amb informació horària. Ja s’han començat a treure els vells i s’ha col•locat un avís informant als usuaris que, tot i que provisionalment no hi ha la senyalització, la parada continua en servei. A les 27 marquesines existents, es posarà informació sobre tota la xarxa i la línia en qüestió amb cartells dimensions A4.
Pel que fa a la construcció de cotxeres al polígon Molí de la Bastida, ja s’ha redactat el projecte executiu. Les noves instal•lacions tindran capacitat per a 15 vehicles, taller de reparació i manteniment, zona de rentat, dipòsit de gasoil, oficines i vestuaris.
També ja s’han renovat algunes tarimes de fusta per d’altres d’obra i per blocs de formigó. Es continuarà amb la renovació de les tarimes antigues per millorar l’accessibilitat.
El regidor de Mobilitat, Josep A. Serra, ha destacat que “pràcticament tots els ciutadans poden venir al centre en autobús amb les noves línies de recorregut” i ha destacat concretament dos barris: el Pinar, “que s’integrarà encara més al centre amb dues línies” i Can Vallhonrat que “fins ara disposava d’un recorregut força fatigós però que ara tindrà menys temps de recorregut des de la Renfe fins el centre”.
Canvis destacats
Pel que fa a les línies, es passa de les 4 línies actuals (circuit lineal), a les 6 línies (2 circulars i 4 lineals). Les noves línies són:
• Línia 1 (El Pinar – Can Serrafossà)
• Línia 2 (Can Vallhonrat - El Pinar)
• Línia 3 (Estació – Castellnou)
• Línia 4 (circular) (Estació – Can Rosés)
• Línia 5 (circular) (Can Rosés – Estació)
• Línia 6 (Rubí Sud – Polígon la Bastida)
Les línies 1, 2, 3 tindran una freqüència de pas de 30 minuts (en lloc de 32), les línies circulars L4 i L5 una freqüència de 22 minuts (en lloc de 30) i la L6 cada 30 minuts.
García ha destacat la creació d’una línia (L6) que dóna cobertura als polígons Rubí Sud, Can Jardí, Cova Solera, La Llana i la Bastida.
Per altra banda, la línia L2 es converteix en circuit urbà i arriba al barri del Pinar. En aquest barri, juntament amb la línia L1 hi haurà un servei de bus cada 15 minuts. L’antiga línia 1 ara es divideix en dues línies, la L1 i la L3, un fet que “permet recorreguts més curts i directes, millorar la puntualitat i reduir el risc d’incidències”.
Aquest ampliació de línies comporta un augment del nombre de parades, passant de les 242 a les 311 (69 parades més, un 28 %). El nou servei també preveu millorar la cobertura territorial i horària. D’aquesta manera, s’arriba a la plana del Castell, Avinguda de l’Estatut, Sant Jordi Parc, etc, zones on segons ha destacat l’alcaldessa “era un servei molt reivindicat pels veïns”.
S’incrementa uns 200.000 km útils recorreguts anuals ai pel que fa a la taxa de cobertura (% població a menys de 150 m d’una parada) passa del 75,5 % al 82,8%, és a dir, “8 de cada 10 habitants tindran una parada d’autobús a menys de 150 metres de casa seva”, ha dit l’alcaldessa.
Pel que fa als horaris, es mantenen molt semblants als antics, tot i que la creació de noves línies permet una petita ampliació dels horaris respecte el servei anterior. Per exemple, l’horari de la línia 6 (polígons) comença a les 5.30 h del matí fins les 8.30 h, i per la tarda és de 14 a 19 h aproximadament.
L’any 2008 es va renovar la flota de vehicles amb l’adquisició de 9 vehicles: 7 de grans dimensions (Scania de 10,5 m de llargària) i 2 de dimensió més petita (Mercedes-Benz Vario, de 7,5 metres), amb una inversió de 9 milions d’euros. Actualment, el servei disposa de 14 autobusos en total amb la nova imatge del servei. El gerent de RubíBus (CTSA), Francesc Avellaneda, ha avançat que pròximament es dotarà a la flota de vehicles del Sistema d’Ajuda a Explotació (SAE), “un sistema via satèl•lit que aporta informació a temps real i així els inspectors poden donar ordres immediates per regular el trànsit i saber retards sobre els horaris teòrics”.
Un dels punts principals del nou servei és millorar la informació als usuaris. En aquest sentit, s’estan duent a terme diferents accions per tal de donar a conèixer als ciutadans informació detallada al respecte. Per una banda, s’ha creat una guia informativa sobre el servei (línies, parades, horaris, etc.). Un total de 30.000 exemplars es distribuiran en els mateixos autobusos i en altres llocs com ara CAPs, Ajuntament, OAC, etc. El regidor de l’àrea d’Ecologia Urbana i Seguretat, Manel Velasco, ha destacat que tota la informació a l’usuari estarà disponible en el web municipal i de l’empresa RubíBus. “Volem simplificar aquesta informació perquè sigui visual, pràctica i senzilla, l’usuari ha de reconèixer fàcilment on és i cap a on es dirigeix”, ha explicat Velasco.
En aquests moments està a punt d’acabar la primera fase de renovació dels pals informatius a les parades amb la instal•lació de 50 postes amb informació horària. Ja s’han començat a treure els vells i s’ha col•locat un avís informant als usuaris que, tot i que provisionalment no hi ha la senyalització, la parada continua en servei. A les 27 marquesines existents, es posarà informació sobre tota la xarxa i la línia en qüestió amb cartells dimensions A4.
Pel que fa a la construcció de cotxeres al polígon Molí de la Bastida, ja s’ha redactat el projecte executiu. Les noves instal•lacions tindran capacitat per a 15 vehicles, taller de reparació i manteniment, zona de rentat, dipòsit de gasoil, oficines i vestuaris.
També ja s’han renovat algunes tarimes de fusta per d’altres d’obra i per blocs de formigó. Es continuarà amb la renovació de les tarimes antigues per millorar l’accessibilitat.
El regidor de Mobilitat, Josep A. Serra, ha destacat que “pràcticament tots els ciutadans poden venir al centre en autobús amb les noves línies de recorregut” i ha destacat concretament dos barris: el Pinar, “que s’integrarà encara més al centre amb dues línies” i Can Vallhonrat que “fins ara disposava d’un recorregut força fatigós però que ara tindrà menys temps de recorregut des de la Renfe fins el centre”.