Entitats i veïns contribueixen a fer una 'fotografia' de la mobilitat a Rubí en el marc del projecte Compromís de barri
Les conclusions extretes als 4 plenaris es tindran en compte en l’elaboració de la diagnosi del futur Pla de Mobilitat Urbana de Rubí (PMU).
Aquest dijous s’ha celebrat un nou plenari veïnal del projecte Compromís de barri, corresponent a les zones de Can Fatjó, Sant Jordi Park, Font de la Via i urbanitzacions, agrupades a la denominada zona 1 del projecte. Una trentena de persones, entre membres d’entitats i ciutadans a títol individual, han participat als debats organitzats a l’edifici Rubí+D. Aquest ha estat el darrer plenari veïnal previst en aquesta etapa del projecte, després de celebrar-se a la zona 4, zona 2 i zona 3. Al llarg de les 4 sessions, els participants dels diferents districtes de la ciutat s’han pogut informar sobre els projectes inclosos al Compromís de Barri i han pogut contribuir a fer una fotografia de la mobilitat actual als seus barris.
En el cas de la zona 1, els elements i actuacions més ben valorats han estat les característiques de la urbanització de Sant Jordi Park, amb voreres amples i ben condicionades; disposar de molt d’espai per aparcar; les millores al polígon Rubí Sud; l’illa de vianants del centre i, amb algunes discrepàncies, l’ordenació de la circulació i l’aparcament a la zona de la Font de la Via i la xarxa d’autobusos urbans.
Com a elements a millorar, s’ha parlat del mal estat general de les voreres, en zones senceres com Can Barceló o en punts concrets com el pont del c/ Sant Joan. També han tornat a aparèixer problemes d’incivisme viari, especialment pel que fa a l’excés de velocitat en alguns trams i a l’aparcament. Així mateix, s’ha fet referència a la manca de continuïtat en vies urbanes de passeig i carrils bici. En relació al transport públic, s’ha destacat la necessitat de millorar la cobertura d’algunes línies i coordinar els horaris dels autobusos urbans amb els dels trens (RENFE i FGC).
Les conclusions que s’extreguin de tota aquesta informació facilitada pels participants als diferents plenaris es tindran en compte en l’elaboració de la diagnosi del futur Pla de Mobilitat Urbana de Rubí (PMU).
En el cas de la zona 1, els elements i actuacions més ben valorats han estat les característiques de la urbanització de Sant Jordi Park, amb voreres amples i ben condicionades; disposar de molt d’espai per aparcar; les millores al polígon Rubí Sud; l’illa de vianants del centre i, amb algunes discrepàncies, l’ordenació de la circulació i l’aparcament a la zona de la Font de la Via i la xarxa d’autobusos urbans.
Com a elements a millorar, s’ha parlat del mal estat general de les voreres, en zones senceres com Can Barceló o en punts concrets com el pont del c/ Sant Joan. També han tornat a aparèixer problemes d’incivisme viari, especialment pel que fa a l’excés de velocitat en alguns trams i a l’aparcament. Així mateix, s’ha fet referència a la manca de continuïtat en vies urbanes de passeig i carrils bici. En relació al transport públic, s’ha destacat la necessitat de millorar la cobertura d’algunes línies i coordinar els horaris dels autobusos urbans amb els dels trens (RENFE i FGC).
Les conclusions que s’extreguin de tota aquesta informació facilitada pels participants als diferents plenaris es tindran en compte en l’elaboració de la diagnosi del futur Pla de Mobilitat Urbana de Rubí (PMU).