Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Jornada sobre Màrqueting digital per potenciar l’ús dels dispositius mòbils per impulsar el comerç Petites empreses i emprenedors de la ciutat han pogut conèixer aspectes com els codis QR i altres aplicacions per potenciar el seu negoci. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Jornada sobre Màrqueting digital per potenciar l’ús dels dispositius mòbils per impulsar el comerç

Petites empreses i emprenedors de la ciutat han pogut conèixer aspectes com els codis QR i altres aplicacions per potenciar el seu negoci.
Impulsar les possibilitats de creixement de negoci de les empreses a través de la utilització de dispositius mòbils ha estat l’objectiu de la sessió organitzada per l’Oficina de Serveis a l’Empresa (OSE) de l’Ajuntament de Rubí per a una vintena de petites empreses i persones emprenedores de la ciutat que han assistit a la jornada “Màrqueting digital. M-Commerce. La botiga en línia al mòbil”.

Durant la sessió, els participants han conegut què és i quins beneficis pot aportar a les seves empreses el comerç electrònic a través de dispositius mòbils, com el fet d’estar connectat des de qualsevol lloc i a qualsevol hora o la geolocalització dels usuaris, i aplicacions pràctiques com el xips NFC, que s’apliquen a aspectes relacionats amb sistemes de pagament, validació de tiquets o de personal, etc.; i els codis 2D, el més conegut del qual és el Codi Quick Response (QR) ja que és gratuït, i que s’està utilitzant en aspectes relacionats amb campanyes de publicitat, per accedir a informació turística, o per incloure informació en els envasos dels productes.

A més, els assistents han conegut aplicacions pràctiques de cada cas com la Mobile Shopping Sitges 2010, on van participar 500 comerços i 1.500 persones per fer petits pagaments en comerços, bars o restaurants a través del mòbil; l’aposta d’altres empreses per aplicacions de mòbil que permeten la compra de tiquets, de begudes, o de serveis concrets de forma ràpida, o fins i tot, instal·lar-se un lector de codis QR per poder utilitzar els seus dispositius a partir d’ara.

A més, la conferència ha estat seguida per altres usuaris i usuàries de la xarxa a través del twitter de l’empresa del ponent de la jornada, Francisco J. Martínez, tècnic superior en telecomunicacions, postgrau en màrqueting digital, gerent d’Interactivos.net i co-fundador de Saurion Mobile Commerce.