L’ajuntament convertirà al ciutadà en l’eix de la seva gestió administrativa
La Implantació del Pla d’Informatització Global de l’Ajuntament de Rubí (PIGA), que l’administració local vol implantar fins a finals de 2006, suposarà la modernització informàtica de l’Administració municipal, la unificació de totes les bases de dades de l’Ajuntament i la creació d’una Oficina d’Atenció al Ciutadà, tant virtual com presencial. Aquest pla serà dut a terme per Tècniques d’Automatització d’Oficines (TAO) i Telefònica Empreses, guanyadores del concurs públic per a la implantació del PIGA.<br /><br />El cost de la implantació d’aquest Pla és de prop d’1,7 milions d’euros i, a més de dotar les diferents àrees dels mecanismes i eines necessàries per a la gestió de les dades, també es realitzarà la formació adecuada als treballadors del consistori. L’objectiu final d’aquest pla és que, amb la centralització del padró d’habitants, la situació de la via pública, etc., qualsevol ciutadà pugui tenir accès tant a la informació pública de l’Ajuntament, com a la informació que l’Ajuntament té d’ell, així com la realització de tots els tràmits que necessiti només accedint a una sola “finestra”, ja sigui aquesta telemàtica com presencial. En definitiva, modernitzar els procesos de treball amb el suport de les noves tecnologies.<br /><br />Segons ha afirmat l’alcaldessa, Carme García, aquest projecte “neix de la necessitat de modernitzar la nostra administració” ja que la població rubinenca és de 68.000 habitants “i l’administració ha de respondre a la demanda ciudadana”.<br /><br />El regidor de l’àrea de Serveis Centrals, Josep Manel Castro, ha afirmat que aquesta remodelació converteix al ciutadà “en l’eix i centre de tota l’administració” i que l’aproximarà encara més amb la millora de la gestió, “tendim cap a un model d’atenció de 24 hores al dia, 365 dies l’any”. Pere Vallverdú, representant de TAO, ha assenyalat que Internet serà un dels canals als quals es donarà més importancia, “el ciutadà podrà consultar informació i gestionar tràmits des de qualsevol lloc”. Per part de Telefònica empreses, segons el seu representant, Joan Riera, es garantirà una atenció les 24 hores del dia amb un servidor de reconeixement vocal, i l’accés a la mateixa informació que es pugui obtenir en hores d’oficina.<br /><br />Octubre 2004