L’Ajuntament de Rubí estalviarà un 65% en els serveis de telecomunicacions municipals
La nova contractació s’ha fet a través d’una subhasta pública en línia, un procés que garanteix la transparència en la gestió municipal.
L’Ajuntament de Rubí ha atorgat el servei de telecomunicacions de tots els equipaments del consistori a les operadores Movistar i Orange per un període de dos anys, a través d’un procés de subhasta pública en línia. Amb aquest nou contracte de serveis, que atorga el servei de veu fix a Orange i la resta a Movistar, el consistori rubinenc ha aconseguit reduir la despesa anual per aquest concepte un 65,9% respecte a la despesa de l’any passat que ser de 260.961 €.
Pel regidor d’Informàtica, Josep M. Castro, que va assistir a la subhasta, “aquesta és una prova més de la transparència en els processos de contractació que segueix l’Ajuntament. Les subhastes electròniques són una pràctica habitual de l’Ajuntament que ja ha fet d’altres. De fet, fa dos anys ja es va aconseguir una reducció del 65% en la licitació del servei de telefonia fix, que ara ha arribat al 73% d’estalvi del preu de licitació inicial.”
Tot i no poder parlar de xifres absolutes ja què aquestes dependran del consum total a finals d’any en cadascun dels conceptes, el procediment en línia ha permès reduir l’oferta inicial de preu unitari, es dir trucades de veu a fixos i mòbils, en un 72,11% en les trucades a fixos i en un 73,36% en les de mòbil. A més el preu global de dades i accés a internet s’ha reduït un 52,25% del preu de sortida, fixat en 78.121 €.
Per garantir la transparència del procediment d’adjudicació, abans de la subhasta electrònica, l’Ajuntament ha realitzat una valoració prèvia de les ofertes tècniques per tal de ponderar-les establint criteris igualitaris per a totes. Les tres empreses que han obtingut un 60% de la puntuació màxima prevista han pogut optar a la subhasta. Les empreses homologades, en funció de l’Acord Marc de prestació d’aquests serveis establert per Localret, que han participat en el concurs han estat Movistar, Vodafone i France Telecom (Orange).
No és la primera vegada que l’Ajuntament utilitza aquest tipus de contractació electrònica. Es va utilitzar per primera vegada al 2008 pel subministrament del paper a tots els serveis municipals, o darrerament per la contractació del subministrament de l’energia elèctrica pels equipaments i enllumenat públic d’origen 100% renovable. El consistori creu que aquest sistema garanteix la transparència i la lluita contra el frau, en ser un acte públic al qual també estaven convidats els portaveus dels grups municipals presents al consistori. Així com un estalvi generalitzat per a l’administració en ajustar les empreses els preus públics que ofereixen de forma directa per competir per un servei amb la conseqüent reducció de la despesa que això comporta per les administracions públiques.
A més dels avantatges que la contractació electrònica ofereix a les administracions en general, aquesta modalitat també afavoreix als proveïdors ja que els facilita l'accés a tot tipus de concursos, independentment de les fronteres físiques, i agilitza i abarateix els processos, especialment a les empreses més petites, que augmenten les seves possibilitats d'accedir a noves vies de negoci en el sector públic.
Pel regidor d’Informàtica, Josep M. Castro, que va assistir a la subhasta, “aquesta és una prova més de la transparència en els processos de contractació que segueix l’Ajuntament. Les subhastes electròniques són una pràctica habitual de l’Ajuntament que ja ha fet d’altres. De fet, fa dos anys ja es va aconseguir una reducció del 65% en la licitació del servei de telefonia fix, que ara ha arribat al 73% d’estalvi del preu de licitació inicial.”
Tot i no poder parlar de xifres absolutes ja què aquestes dependran del consum total a finals d’any en cadascun dels conceptes, el procediment en línia ha permès reduir l’oferta inicial de preu unitari, es dir trucades de veu a fixos i mòbils, en un 72,11% en les trucades a fixos i en un 73,36% en les de mòbil. A més el preu global de dades i accés a internet s’ha reduït un 52,25% del preu de sortida, fixat en 78.121 €.
Per garantir la transparència del procediment d’adjudicació, abans de la subhasta electrònica, l’Ajuntament ha realitzat una valoració prèvia de les ofertes tècniques per tal de ponderar-les establint criteris igualitaris per a totes. Les tres empreses que han obtingut un 60% de la puntuació màxima prevista han pogut optar a la subhasta. Les empreses homologades, en funció de l’Acord Marc de prestació d’aquests serveis establert per Localret, que han participat en el concurs han estat Movistar, Vodafone i France Telecom (Orange).
No és la primera vegada que l’Ajuntament utilitza aquest tipus de contractació electrònica. Es va utilitzar per primera vegada al 2008 pel subministrament del paper a tots els serveis municipals, o darrerament per la contractació del subministrament de l’energia elèctrica pels equipaments i enllumenat públic d’origen 100% renovable. El consistori creu que aquest sistema garanteix la transparència i la lluita contra el frau, en ser un acte públic al qual també estaven convidats els portaveus dels grups municipals presents al consistori. Així com un estalvi generalitzat per a l’administració en ajustar les empreses els preus públics que ofereixen de forma directa per competir per un servei amb la conseqüent reducció de la despesa que això comporta per les administracions públiques.
A més dels avantatges que la contractació electrònica ofereix a les administracions en general, aquesta modalitat també afavoreix als proveïdors ja que els facilita l'accés a tot tipus de concursos, independentment de les fronteres físiques, i agilitza i abarateix els processos, especialment a les empreses més petites, que augmenten les seves possibilitats d'accedir a noves vies de negoci en el sector públic.