L’Ajuntament demana l’opinió als rubinencs sobre la mobilitat a la ciutat en el marc del projecte Compromís de barri
El consistori ha convocat quatre plenaris per acostar l’administració local als ciutadans i poder tractar temes d’interès general.
Veïns i entitats dels barris de Ca n’Oriol, El Pinar, la Zona Nord i Can Rosés han participat en un nou plenari del projecte Compromís de barri. Durant la sessió, l’alcaldessa, Carme García, els ha explicat que s’han convocat tot un seguit de trobades amb els ciutadans dels diferents barris de la ciutat, agrupats en 4 grans zones, per tal de poder tractar temes d’interès general. El primer plenari va tenir lloc fa uns dies amb veïns i entitats del Centre, la Plana del Castell, Zona Mercat, Rubí 2000, la Plana de Can Bertran i el Segle XXI.
Durant aquestes trobades, es proposa als ciutadans que exposin la visió que tenen de la mobilitat a la zona on viuen i/o de la ciutat. Les conclusions que se n’extreguin es tindran en compte en l’elaboració de la diagnosi del futur Pla de Mobilitat Urbana de Rubí (PMU).
El PMU és el document bàsic per a configurar les estratègies de mobilitat sostenible i segura de la ciutat. Entre d’altres normatives, la llei 9/2003 de Mobilitat de Catalunya obliga els municipis de més de 50.000 habitants a disposar d’un pla d’aquestes característiques. Els objectius d’aquest pla són mantenir els criteris de mobilitat sostenible i segura, recuperar l’espai públic per a usos socials (comerç, restauració, etc.), configurar un sistema de transport més vinculat a la relació cost/eficiència per millorar la competitivitat, augmentar la integració social i l’accessibilitat més universal, planificar el territori i les infraestructures minimitzant les distàncies dels desplaçaments i reduir les emissions de CO2 i altres partícules.
L’elaboració del Pla de Mobilitat Urbana ha de seguir diverses fases. En primer lloc, s’ha de recollir la informació i dur a terme un treball de camp, així com fer una anàlisis territorial i socioeconòmica. La segona fase consisteix en analitzar l’oferta i la demanda existent del sistema de mobilitat, fixant-se també en les externalitats del sistema de transport. Posteriorment s’ha de dur a terme una diagnosi participativa de la situació actual i futura. Una quarta fase consisteix en establir els objectius i dur a terme un estudi d’alternatives, presentar les propostes participades i elaborar un programa d’actuacions i un càlcul d’indicadors. I, finalment, tramitar el document i fer-hi les modificacions oportunes. L’aprovació definitiva del Pla de Mobilitat Urbana recaurà en l’Ajuntament i en la Generalitat de Catalunya.
Debats per grups
Durant els plenaris, veïns i representants d’entitats assenyalen en un plànol els punts conflictius o perillosos per als vianants. Posteriorment, identifiquen i debaten aquells elements ben resolts respecte a la mobilitat i els elements a millorar.
En les dues primeres sessions (zona 4 i zona 2), els elements ben resolts més valorats han estat l’illa de vianants del centre i altres zones per a vianants o pacificades, la xarxa de transport públic (autobusos i FGC) i actuacions com l’aparcament del Mercat.
Entre els aspectes a millorar, els temes més destacats han girat entorn al mal estat i la manca d’accessibilitat de les voreres, la falta d’aparcament en algunes zones i les molèsties del pas i estacionament de vehicles pesats pel nucli urbà.
Els participants també han destacat elements concrets ben valorats i a millorar dels seus respectius barris.
Durant aquestes trobades, es proposa als ciutadans que exposin la visió que tenen de la mobilitat a la zona on viuen i/o de la ciutat. Les conclusions que se n’extreguin es tindran en compte en l’elaboració de la diagnosi del futur Pla de Mobilitat Urbana de Rubí (PMU).
El PMU és el document bàsic per a configurar les estratègies de mobilitat sostenible i segura de la ciutat. Entre d’altres normatives, la llei 9/2003 de Mobilitat de Catalunya obliga els municipis de més de 50.000 habitants a disposar d’un pla d’aquestes característiques. Els objectius d’aquest pla són mantenir els criteris de mobilitat sostenible i segura, recuperar l’espai públic per a usos socials (comerç, restauració, etc.), configurar un sistema de transport més vinculat a la relació cost/eficiència per millorar la competitivitat, augmentar la integració social i l’accessibilitat més universal, planificar el territori i les infraestructures minimitzant les distàncies dels desplaçaments i reduir les emissions de CO2 i altres partícules.
L’elaboració del Pla de Mobilitat Urbana ha de seguir diverses fases. En primer lloc, s’ha de recollir la informació i dur a terme un treball de camp, així com fer una anàlisis territorial i socioeconòmica. La segona fase consisteix en analitzar l’oferta i la demanda existent del sistema de mobilitat, fixant-se també en les externalitats del sistema de transport. Posteriorment s’ha de dur a terme una diagnosi participativa de la situació actual i futura. Una quarta fase consisteix en establir els objectius i dur a terme un estudi d’alternatives, presentar les propostes participades i elaborar un programa d’actuacions i un càlcul d’indicadors. I, finalment, tramitar el document i fer-hi les modificacions oportunes. L’aprovació definitiva del Pla de Mobilitat Urbana recaurà en l’Ajuntament i en la Generalitat de Catalunya.
Debats per grups
Durant els plenaris, veïns i representants d’entitats assenyalen en un plànol els punts conflictius o perillosos per als vianants. Posteriorment, identifiquen i debaten aquells elements ben resolts respecte a la mobilitat i els elements a millorar.
En les dues primeres sessions (zona 4 i zona 2), els elements ben resolts més valorats han estat l’illa de vianants del centre i altres zones per a vianants o pacificades, la xarxa de transport públic (autobusos i FGC) i actuacions com l’aparcament del Mercat.
Entre els aspectes a millorar, els temes més destacats han girat entorn al mal estat i la manca d’accessibilitat de les voreres, la falta d’aparcament en algunes zones i les molèsties del pas i estacionament de vehicles pesats pel nucli urbà.
Els participants també han destacat elements concrets ben valorats i a millorar dels seus respectius barris.