L’Ajuntament dona suport a la campanya de Nadal de l’Observatori de les dones en els mitjans de comunicació per evitar els regals sexistes
'Regala’m el que vulguis, jo hi poso la imaginació. Els regals no són sexistes” és el títol de la campanya que s’ha impulsat.
L’Ajuntament s’ha adherit a la campanya “Regala’m el que vulguis, jo hi poso la imaginació. Els regals no són sexistes” que l’Observatori de les dones en els mitjans de comunicació està impulsant per reforçar la idea que, més enllà dels regals estereotipats que els infants poden rebre en unes dates com aquestes, les persones tenen capacitat pròpia per anar més enllà d’aquesta representació estereotipada i poc diversa que fa la publicitat de determinats productes i apel·len a aquesta capacitat de transgredir aquests models de representació i transformar-los, simplement proposant una forma diferent de fer-los servir i ampliant la capacitat del producte en qüestió.
Des d’aquest observatori, un organisme autònom que promou l'anàlisi i la visió crítica dels mitjans de comunicació que vol ser un espai de referència per una representació no sexista de les dones, al qual l’Ajuntament es va adherir ja fa uns anys, es promou el consum no sexista i es convida a regalar d’una manera diferent, aplicant creativitat a l’hora de triar els nostres regals, “ja que l’acte de fer un regal és també una oportunitat de superar els estereotips, ignorar les convencions socials i publicitàries i ampliar l’imaginari social que ens envolta i del qual formem part”. Amb aquesta iniciativa volen convidar a totes les persones que reben un regal a no quedar-se en l’ús que li dona la publicitat i a deixar volar la imaginació per anar encara més enllà, ja que amb una nina “es pot jugar a salvar el món, mentre que amb un madelman també es pot jugar a tenir cura dels altres”.
Des d’aquest observatori, un organisme autònom que promou l'anàlisi i la visió crítica dels mitjans de comunicació que vol ser un espai de referència per una representació no sexista de les dones, al qual l’Ajuntament es va adherir ja fa uns anys, es promou el consum no sexista i es convida a regalar d’una manera diferent, aplicant creativitat a l’hora de triar els nostres regals, “ja que l’acte de fer un regal és també una oportunitat de superar els estereotips, ignorar les convencions socials i publicitàries i ampliar l’imaginari social que ens envolta i del qual formem part”. Amb aquesta iniciativa volen convidar a totes les persones que reben un regal a no quedar-se en l’ús que li dona la publicitat i a deixar volar la imaginació per anar encara més enllà, ja que amb una nina “es pot jugar a salvar el món, mentre que amb un madelman també es pot jugar a tenir cura dels altres”.