L’Ajuntament presenta la campanya “Per seguerat, control de velocitat”
El tinent d’alcalde de Serveis Urbans i Seguretat, Jordi Peiró, ha presentat el radar que des de mitjans de febrer comença a funcionar dins la campanya per controlar l’excés de velocitat a Rubí. Un total de 17 senyals informatives, distribuïdes per diferents punts de la ciutat, alerten els conductors de la necessitat d’adequar la velocitat als límits establerts. Són punts que s’han revelat com especialment conflictius i on es faran controls de velocitat continus per garantir la seguretat tant de vianants com dels mateixos conductors. Aquests senyals informatius porten imprès l’eslògan “Control de Velocitat per Seguretat”.<br /><br />Jordi Peiró va explicar que la instal·lació del radar “té una vocació pedagògica i no una voluntat sancionadora”. Prova d’això, segons el regidor, és que “es permet un marge ampli als conductor. Un 40 % als cotxes i un 20 % als camions per sobre del límit de velocitat”. El tinent d’alcalde ha apuntat que hi haurà una primera fase informativa i de sensibilització sobre la importància de respectar la velocitat i que posteriorment es recorrerà a la sanció.<br /><br />La velocitat excessiva o inadequada és una de les causes principals d’un terç dels accidents que es produeixen a la xarxa viària catalana. Conduir a una velocitat superior a la permesa produeix un doble impacte: a més velocitat hi ha més risc de patir un accident i a l’hora, les conseqüències del sinistre són pitjors. El Pla contra la velocitat excessiva que inicia Rubí segueix les línies bàsiques del Pla integral contra la velocitat excessiva posat en marxa pel servei català del trànsit i que té com objectius principals evitar accidents per excés de velocitat.<br /><br /><br />Els principals punts on es prioritzarà la realització de controls de velocitat són el carrer Edison, el carrer Platino (Can Fatjò), les avingudes de l’Electricitat i de Castellbisbal, el passatge de la Riera, el Camí Vell d’Ullastrell, les avingudes de Castellnou, Can Mir i Can Sucarrats, la carretera de Terrassa, la carretera C-1413, i la avinguda de les Olimpíades. Jordi Peiró ha aclarit que “no es tracten de punts negres però sí força conflictius, i si bé durant l’any 2004 no hi ha hagut accidents de gravetat registrats en aquestes zones, els anys 2001, 2002 i 2003 s’havia registrat fins i tot algun accident amb víctimes mortals”.<br /><br />Coincidint amb l’inici de la campanya de control de velocitat, s’ha engegat a la ciutat una altra campanya de control de documentació als camions, vehicles de transport escolar i de transport de materials perillosos que circulin per les vies urbanes de Rubí.<br /><br />Febrer de 2005<br />