L’alcaldessa de Rubí reclama a la Generalitat la creació de l’Institut escola del 25 de setembre
Carme García ha remés una carta a la nova consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, defensant aquest model educatiu.
L’alcaldessa de Rubí, Carme García, ha demanat a la Generalitat de Catalunya el manteniment de la creació del nou institut - escola del 25 de Setembre, un model creat per la Generalitat al 1932, i que es va tornar a implantar arran de l’aprovació de la Llei d’Educació de Catalunya al juliol de 2009, però que el nou Govern de la Generalitat ara vol tornar a definir. No obstant això, i fins que comenci la construcció d’un nou institut, el curs pròxim hi haurà en aquest centre dos grups de 1r. d’ESO.
L’alcaldessa, que ha remés una carta a la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, considera que aquest nou model pot contribuir a “afavorir l’èxit escolar i personal, així com la reducció del fracàs escolar que tant convé abordar i a evitar el trencament en el procés educatiu de l’etapa obligatòria”.
Segons el text, els avantatges d’aquest model, que comparteix un mateix sistema amb l’educació obligatòria dels 3 als 16 anys, són importants ja que suposen “una continuïtat en els objectius i en les metodologies emprades a més d’un estalvi econòmic i l’optimització dels recursos públics”.
La carta tramesa a la Generalitat exposa també que la implantació dels instituts-escola són un exemple de continuïtat educativa que ajuda a “superar la divisió primària i secundària establerta fins ara a l’escola pública” i demana implantar aquest model per a “tots els centres de la ciutat on sigui possible, començant per l’Escola 25 de Setembre, que ja estava reconegut com a tal” i poder “planificar conjuntament el futur de l’educació a la nostra ciutat”.
L’alcaldessa, que ha remés una carta a la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, considera que aquest nou model pot contribuir a “afavorir l’èxit escolar i personal, així com la reducció del fracàs escolar que tant convé abordar i a evitar el trencament en el procés educatiu de l’etapa obligatòria”.
Segons el text, els avantatges d’aquest model, que comparteix un mateix sistema amb l’educació obligatòria dels 3 als 16 anys, són importants ja que suposen “una continuïtat en els objectius i en les metodologies emprades a més d’un estalvi econòmic i l’optimització dels recursos públics”.
La carta tramesa a la Generalitat exposa també que la implantació dels instituts-escola són un exemple de continuïtat educativa que ajuda a “superar la divisió primària i secundària establerta fins ara a l’escola pública” i demana implantar aquest model per a “tots els centres de la ciutat on sigui possible, començant per l’Escola 25 de Setembre, que ja estava reconegut com a tal” i poder “planificar conjuntament el futur de l’educació a la nostra ciutat”.