La Ciutat es renova coincidint amb el 20è aniversari de la publicació
La revista municipal suprimeix números, canvia el format, la distribució i redueix el nombre d’exemplars, el que suposarà un estalvi de 20.000 €.
Després de 20 anys i un total de 191 edicions, la revista La Ciutat es renova amb l’objectiu d’adaptar-se a les prioritats de reducció de la despesa municipal i d’atenció a les polítiques de reactivació econòmica, generació d’ocupació i de cohesió social amb accions de suport a les famílies afectades per la crisi.
Aquestes prioritats incidiran en els continguts de la nova publicació que redueix el seu format per abaratir despeses d’impressió. Aquest mes, coincidint amb la distribució del programa de Festa Major, la nova revista encara es farà arribar a totes les llars, però a partir del mes de juliol, coincidint amb la reducció del nombre d’exemplars (de 27.400 a 15.000), la distribució de la publicació es farà als edificis municipals i als punts on es troba habitualment el Diari de Rubí. Aquests canvis, sumat el fet que no s’ha publicat cap revista entre febrer i maig, suposaran un estalvi de 20.000 euros per aquest any.
La Ciutat no ha sortit al carrer en les seves edicions habituals de març, abril i maig d’aquest any. Durant aquest temps s’han tancat les noves contractacions de distribució i impressió i s’han fet els canvis d’adaptació al nou format, més petit.
El regidor d’Acció Institucional i Comunicació, Jaume Buscallà, ha explicat que “ens havíem d’adaptar a les noves prioritats del govern garantint el dret que té la ciutadania de tenir informació de les accions municipals que es duen a terme que mensualment es reflecteixen a les pàgines de La Ciutat”. Entre les prioritats, segons ha informat, hi ha la reducció de la despesa municipal. “Aprofitant el fet que l’empresa concessionària del servei d’impressió i distribució de la revista municipal no va respondre satisfactòriament les clàusules del contracte van obrir un expedient de rescissió que s’ha signat a finals de maig. Varem decidir aleshores replantejar la despesa de La Ciutat i el resultat és la nova publicació, més barata i enfocada a donar informació de les polítiques que considerem prioritàries en aquests moments: la reactivació econòmica, la generació d’ocupació i la cohesió social”.
A excepció de la revista que es començarà a distribuir la setmana del 13 de juny ja amb el nou format, que incorpora el programa de Festa Major, les següents deixaran d’arribar a les llars dels ciutadans i ciutadanes. Després d’un acord amb el Diari de Rubí, la distribució es farà en els punts habituals del setmanari local al que s’afegeixen dos punts de referència i gran afluència a les urbanitzacions (la benzinera 4 vents i el supermercat Consum) per garantir que els habitants d’aquest sector també tinguin fàcil accés a la publicació.
La Ciutat a internet
Quan La Ciutat va sortir al carrer per primera vegada, l’any 1992, Rubí tenia 51.000 habitants i l’ús d’internet no era majoritari. Els temps han canviat i la darrera revista, publicada al febrer de 2011 a l’apartat municipal del web, on es pot descarregar La Ciutat (www.rubi.cat/laciutat), va rebre un total de 1.200 visites. Garantir un fàcil accés a través de la xarxa, és un factor afegit que ha tingut en compte l’Ajuntament a l’hora de decidir reduir el nombre d’exemplars. Accés que, des de fa poc més d’un any, ha millorat amb la possibilitat de visualitzar la revista municipal amb I’eina 2.0. Issu. A l’apartat es poden trobar totes les edicions de la revista des de l’any 2000. Pel que fa a la temàtica tractada, continuarà oferint informació relacionada amb serveis municipals que pugui necessitar els ciutadans i ciutadanes, seccions d’interès generals com l’agenda, les farmàcies de guàrdia o els telèfons d’utilitat, l’habitual opinió dels grups municipals presents al consistori, i diverses seccions temàtiques que tenen una periodicitat anual, com el patrimoni de la ciutat, campanyes de civisme, les passejades per l’entorn rural, o els polígons de la ciutat, entre d’altres, unes seccions que volen apropar encara més la nostra ciutat a les persones que hi viuen.
20 anys amb canvis
El canvi més profund de disseny de la publicació municipal, de la qual fins ara s’editaven 27.000 exemplars que es repartien a totes les llars de la ciutat, va ser al maig de 2006, quan va passar d’un format de diari a un de revista a tot color, amb un disseny més actual i unes seccions totalment renovades.
En els seus inicis l’any 1992 i fins l’any 1995, la revista tenia un format més gran i es tractava d’una revista de contingut bàsicament municipal. Arran de les eleccions municipals de l’any 1995, la revista va estar un any sense editar-se fins que es va fer un nou disseny i va tornar a sortir al carrer el juny de 1996. Durant aquesta segona època, la revista va canviar els seus continguts i va passar a ser una revista d’informació, amb un disseny més semblant a un diari i també amb periodicitat quinzenal. A més, es van incloure noves seccions relacionades amb els barris, les entitats, o la gent gran, i un suplement, des de l’any 1997, La Ciutat Jove, elaborat pels propis joves, bàsicament alumnes dels instituts de la ciutat i entitats juvenils. La tercera etapa de la revista va començar a l’octubre de 2001, amb un format més petit, i donant molta més importància al disseny.
La revista municipal La Ciutat ha rebut el Premi Arrel, dintre dels Premis de la Comunicació Local que la Diputació de Barcelona convoca anualment, com a millor butlletí municipal els anys 1994 i 1999.
Aquestes prioritats incidiran en els continguts de la nova publicació que redueix el seu format per abaratir despeses d’impressió. Aquest mes, coincidint amb la distribució del programa de Festa Major, la nova revista encara es farà arribar a totes les llars, però a partir del mes de juliol, coincidint amb la reducció del nombre d’exemplars (de 27.400 a 15.000), la distribució de la publicació es farà als edificis municipals i als punts on es troba habitualment el Diari de Rubí. Aquests canvis, sumat el fet que no s’ha publicat cap revista entre febrer i maig, suposaran un estalvi de 20.000 euros per aquest any.
La Ciutat no ha sortit al carrer en les seves edicions habituals de març, abril i maig d’aquest any. Durant aquest temps s’han tancat les noves contractacions de distribució i impressió i s’han fet els canvis d’adaptació al nou format, més petit.
El regidor d’Acció Institucional i Comunicació, Jaume Buscallà, ha explicat que “ens havíem d’adaptar a les noves prioritats del govern garantint el dret que té la ciutadania de tenir informació de les accions municipals que es duen a terme que mensualment es reflecteixen a les pàgines de La Ciutat”. Entre les prioritats, segons ha informat, hi ha la reducció de la despesa municipal. “Aprofitant el fet que l’empresa concessionària del servei d’impressió i distribució de la revista municipal no va respondre satisfactòriament les clàusules del contracte van obrir un expedient de rescissió que s’ha signat a finals de maig. Varem decidir aleshores replantejar la despesa de La Ciutat i el resultat és la nova publicació, més barata i enfocada a donar informació de les polítiques que considerem prioritàries en aquests moments: la reactivació econòmica, la generació d’ocupació i la cohesió social”.
A excepció de la revista que es començarà a distribuir la setmana del 13 de juny ja amb el nou format, que incorpora el programa de Festa Major, les següents deixaran d’arribar a les llars dels ciutadans i ciutadanes. Després d’un acord amb el Diari de Rubí, la distribució es farà en els punts habituals del setmanari local al que s’afegeixen dos punts de referència i gran afluència a les urbanitzacions (la benzinera 4 vents i el supermercat Consum) per garantir que els habitants d’aquest sector també tinguin fàcil accés a la publicació.
La Ciutat a internet
Quan La Ciutat va sortir al carrer per primera vegada, l’any 1992, Rubí tenia 51.000 habitants i l’ús d’internet no era majoritari. Els temps han canviat i la darrera revista, publicada al febrer de 2011 a l’apartat municipal del web, on es pot descarregar La Ciutat (www.rubi.cat/laciutat), va rebre un total de 1.200 visites. Garantir un fàcil accés a través de la xarxa, és un factor afegit que ha tingut en compte l’Ajuntament a l’hora de decidir reduir el nombre d’exemplars. Accés que, des de fa poc més d’un any, ha millorat amb la possibilitat de visualitzar la revista municipal amb I’eina 2.0. Issu. A l’apartat es poden trobar totes les edicions de la revista des de l’any 2000. Pel que fa a la temàtica tractada, continuarà oferint informació relacionada amb serveis municipals que pugui necessitar els ciutadans i ciutadanes, seccions d’interès generals com l’agenda, les farmàcies de guàrdia o els telèfons d’utilitat, l’habitual opinió dels grups municipals presents al consistori, i diverses seccions temàtiques que tenen una periodicitat anual, com el patrimoni de la ciutat, campanyes de civisme, les passejades per l’entorn rural, o els polígons de la ciutat, entre d’altres, unes seccions que volen apropar encara més la nostra ciutat a les persones que hi viuen.
20 anys amb canvis
El canvi més profund de disseny de la publicació municipal, de la qual fins ara s’editaven 27.000 exemplars que es repartien a totes les llars de la ciutat, va ser al maig de 2006, quan va passar d’un format de diari a un de revista a tot color, amb un disseny més actual i unes seccions totalment renovades.
En els seus inicis l’any 1992 i fins l’any 1995, la revista tenia un format més gran i es tractava d’una revista de contingut bàsicament municipal. Arran de les eleccions municipals de l’any 1995, la revista va estar un any sense editar-se fins que es va fer un nou disseny i va tornar a sortir al carrer el juny de 1996. Durant aquesta segona època, la revista va canviar els seus continguts i va passar a ser una revista d’informació, amb un disseny més semblant a un diari i també amb periodicitat quinzenal. A més, es van incloure noves seccions relacionades amb els barris, les entitats, o la gent gran, i un suplement, des de l’any 1997, La Ciutat Jove, elaborat pels propis joves, bàsicament alumnes dels instituts de la ciutat i entitats juvenils. La tercera etapa de la revista va començar a l’octubre de 2001, amb un format més petit, i donant molta més importància al disseny.
La revista municipal La Ciutat ha rebut el Premi Arrel, dintre dels Premis de la Comunicació Local que la Diputació de Barcelona convoca anualment, com a millor butlletí municipal els anys 1994 i 1999.