La Generalitat recorda als perceptors de la RMI que no comunicar el canvi de domicili pot ser motiu de suspensió de la prestació
El canvi en la forma de pagament acordat pel govern autonòmic per al mes de juliol ha provocat que encara avui hi hagi rubinencs que no hagin cobrat la prestació del mes de juliol
Un total de 437 rubinencs reben a l’actualitat la Renda Mínima d’Inserció (RMI) que atorguen el departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya. De cadascuna d’aquestes persones en depenen d’altres i això fa que el nombre de beneficiaris de l’ajut s’elevi fins als 1.207.
L’1 d’agost era el dia previst de cobrament però en aquesta ocasió molts han estat els que no han rebut la transferència al seu banc puntualment. La Generalitat estima que, a nivell de Catalunya, el 40 per cent del perceptors de la RMI encara no disposen dels diners.
Aquesta irregularitat és conseqüència directa de la decisió del govern autonòmic de canviar la forma de pagament de la RMI ,que en aquesta ocasió no s’ha fet per transferència al número de compte bancari sinó per l’enviament d’un xec nominal mitjançant carta certificada.
El problema és que moltes persones ja no viuen a l’adreça que consta a l’expedient del Programa Interdepartamental de la Renta Mínima de Inserción (PIRMI) al que es van subscriure per cobrar l’ajuda, i per tant, el xec no ha arribat al seu domicili actual sinó al darrer domicili comunicat a l’administració autonòmica.
Aquest canvi ha provocat desconcert en els perceptors dels ajuts que s’han adreçat als Serveis Socials de l’Ajuntament de Rubí per demanar explicacions i buscar una solució, sense que l’administració local hagi pogut fer gaire cosa més que escoltar cadascun dels casos i facilitar-los el telèfon de contacte del departament competent de la Generalitat.
La manca de directrius de l’administració autonòmica cap els governs locals sobre què fer davant la demanda dels perceptors de la RMI ha fet que els consistoris hagin hagut d’improvisar mesures en un mes, el d’agost, on els serveis són mínims per la coincidència amb el període estival. En el cas de Rubí, els Serveis Socials van començar a distribuir ahir una nota informativa sobre les raons que han portat a aquesta situació i a on es facilita l’adreça i el telèfon de contacte on els poden donar la informació que no tenen els Serveis Socials locals. En aquest escrit es recorda la necessitat de comunicar el domicili actualitzat dels que perceben l’ajut. Seguint aquest consell, algunes persones que s’han acostat aquests dies al Serveis Socials de Rubí ja han aprofitat per fer la comunicació del canvi, dades que els Serveis Socials han traslladat a la Generalitat.
Coincidint amb la distribució d’aquest escrit, el departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya ha fet arribar al consistori una carta informativa on recorda l’obligatorietat dels perceptors dels ajuts de facilitar informació sobre qualsevol canvi en la seva situació personal o patrimonial, en el termini d’un mes des que es produeix. Això inclou també el canvi de domicili. L’incompliment d’aquesta obligació, segons recorda la carta, “li pot suposar la suspensió de la percepció de la prestació”.
En la mateixa carta també s'informa que la Generalitat ha enviat una notificació certificada perquè les persones perceptores de l'ajuda es posin en contacte amb el telèfon gratuït 900 900 500 per concertar una entrevista que servirà per acreditar la seva situació com a perceptor de la prestació.
Acompanyant aquesta carta, el govern autonòmic ha lliurat dos formularis que hauran d’omplir les persones que s’adrecin als Serveis Socials de Rubí que, amb data 10 d’agost, encara no hagin rebut el xec, hagin o no canviat de domicili.
L’1 d’agost era el dia previst de cobrament però en aquesta ocasió molts han estat els que no han rebut la transferència al seu banc puntualment. La Generalitat estima que, a nivell de Catalunya, el 40 per cent del perceptors de la RMI encara no disposen dels diners.
Aquesta irregularitat és conseqüència directa de la decisió del govern autonòmic de canviar la forma de pagament de la RMI ,que en aquesta ocasió no s’ha fet per transferència al número de compte bancari sinó per l’enviament d’un xec nominal mitjançant carta certificada.
El problema és que moltes persones ja no viuen a l’adreça que consta a l’expedient del Programa Interdepartamental de la Renta Mínima de Inserción (PIRMI) al que es van subscriure per cobrar l’ajuda, i per tant, el xec no ha arribat al seu domicili actual sinó al darrer domicili comunicat a l’administració autonòmica.
Aquest canvi ha provocat desconcert en els perceptors dels ajuts que s’han adreçat als Serveis Socials de l’Ajuntament de Rubí per demanar explicacions i buscar una solució, sense que l’administració local hagi pogut fer gaire cosa més que escoltar cadascun dels casos i facilitar-los el telèfon de contacte del departament competent de la Generalitat.
La manca de directrius de l’administració autonòmica cap els governs locals sobre què fer davant la demanda dels perceptors de la RMI ha fet que els consistoris hagin hagut d’improvisar mesures en un mes, el d’agost, on els serveis són mínims per la coincidència amb el període estival. En el cas de Rubí, els Serveis Socials van començar a distribuir ahir una nota informativa sobre les raons que han portat a aquesta situació i a on es facilita l’adreça i el telèfon de contacte on els poden donar la informació que no tenen els Serveis Socials locals. En aquest escrit es recorda la necessitat de comunicar el domicili actualitzat dels que perceben l’ajut. Seguint aquest consell, algunes persones que s’han acostat aquests dies al Serveis Socials de Rubí ja han aprofitat per fer la comunicació del canvi, dades que els Serveis Socials han traslladat a la Generalitat.
Coincidint amb la distribució d’aquest escrit, el departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya ha fet arribar al consistori una carta informativa on recorda l’obligatorietat dels perceptors dels ajuts de facilitar informació sobre qualsevol canvi en la seva situació personal o patrimonial, en el termini d’un mes des que es produeix. Això inclou també el canvi de domicili. L’incompliment d’aquesta obligació, segons recorda la carta, “li pot suposar la suspensió de la percepció de la prestació”.
En la mateixa carta també s'informa que la Generalitat ha enviat una notificació certificada perquè les persones perceptores de l'ajuda es posin en contacte amb el telèfon gratuït 900 900 500 per concertar una entrevista que servirà per acreditar la seva situació com a perceptor de la prestació.
Acompanyant aquesta carta, el govern autonòmic ha lliurat dos formularis que hauran d’omplir les persones que s’adrecin als Serveis Socials de Rubí que, amb data 10 d’agost, encara no hagin rebut el xec, hagin o no canviat de domicili.