La nova OAC obre les portes a l’edifici d’atenció ciutadana del carrer Narcís Menard
L’alcaldessa visitarà les noves instal·lacions municipals aquest dijous 18 de novembre.
L’Oficina d’Atenció al Ciutadà del Centre ha obert aquesta setmana les noves dependències municipals ubicades davant de l’edifici consistorial, al carrer Narcís Menard, un cop han acabat les obres de remodelació d’aquest nou equipament, iniciades l’any passat, que han suposat una reforma integral de l’edifici, alhora que s’ha dotat a les instal·lacions de moderns sistemes de telecomunicacions per connectar-lo amb la resta d’edificis municipals.
El personal de l’OAC Centre que fins la setmana passada encara ocupaven les oficines inaugurades l’any 2006 després de traslladar-se des de l’edifici consistorial, ocupen el seu lloc al carrer Narcís Menard, davant de la plaça de Pere Aguilera. El servei manté el mateix horari que tenia fins ara: de dilluns a divendres de 8.30 a 14 i de 16 a 19 h i els dissabtes de 9 a 13 h. Aquest dijous, 18 de novembre, a les 10 h, l’alcaldessa de Rubí, Carme García, farà una visita a les noves instal·lacions que ja estaran a ple rendiment i oferirà una roda de premsa per explicar les millores que s’estan treballant pel que fa l’atenció al ciutadà.
Millorar l’atenció presencial
Aquest canvi d’ubicació s’emmarca en un procés específic de millora de l’atenció presencial, en un entorn més adequat amb més lluminositat i espais més amplis per a la ciutadania. El canvi ha de permetre adequar els fluxos d’assistència de les persones que acudeixen a fer els tràmits a l’OAC o a l’Oficina d’Atenció al Consumidor (OMIC), que també canvia d’edifici. Així, a més de la zona d’espera a l’entrada de l’oficina, s’ha creat un nou espai al costat dels punts d’atenció directa, amb una vintena de cadires per facilitar el temps d’espera de les persones, que en el 60% dels casos és inferior als tres minuts. A més, les noves instal·lacions han incorporat una senyalització millorada amb més informació visible que permeti als ciutadans i ciutadanes orientar-se amb major facilitat per l’OAC.
Habitualment, una mitjana de 136 persones al dia realitzen algun tipus de consulta i/o tràmit en aquesta oficina, ja sigui de forma presencial, telefònica o telemàtica, amb mesos on l’afluència pot pujar a les 160 persones (setembre a novembre), segons dades de l’Informe d’Activitats de l’OAC de 2009.
Però aquest canvi no obeeix només a una millora de l’espai, sinó a la voluntat de l’Ajuntament de donar un impuls als tràmits telemàtics que es poden fer de forma no presencial i a l’atenció telefònica, per tal d’evitar que la ciutadania hagi de desplaçar-se fins a l’OAC. Per acomplir aquest objectiu, s’han destinat dos llocs de treball en una altra planta de l’edifici, que es dedicaran a potenciar aquesta tramitació a través d’internet, que ha de permetre incrementar el nombre tràmits que es poden fer en línia. Fins ara, a través de la Carpeta Ciutadana de la web municipal, es poden fer un total de 8 tràmits de forma completa no presencial, com ara la sol·licitud del volant d’empadronament, les reclamacions a l’OMIC, la inscripció a la borsa de treball de l’IMPES, el registre d’entitats o fer arribar avisos queixes i suggeriments a l’Ajuntament. Tot i que a la web municipal es pot trobar informació dels més de 60 tràmits que gestiona el consistori, que gradualment aniran ampliant la seva informació per tal que els més habitual es puguin fer de forma no presencial.
D’altra banda, durant l’any pròxim, també s’augmentarà el nombre de tràmits que es poden fer de forma centralitzada des d’aquesta oficina, per tal que els ciutadans i ciutadanes no hagin de desplaçar-se pels diversos departament municipals. Ja al llarg de 2009, s’han incorporat les bonificacions en el rebut de l’aigua, els censos d’animals i els permisos de l’illa de vianants. Actualment, hi ha un total de 16 tràmits i obertures d’expedients diversos, com l’inici d’expedients de Llicències d’obres majors i menors i d’activitats, de guals o de bonificicació de l’IBI, entre d’altres, a més la gestió del padró i el registre municipal, que es poden iniciar des d’aquesta oficina.
El projecte de la nova OAC, que s’adreça a modernitzar i augmentar l’eficàcia dels serveis municipals, està emmarcat en un Pla d’Atenció Ciutadana en el qual l’Ajuntament està treballant i que permetrà continuar amb el desplegament territorial de les Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC) que es va iniciar amb l’obertura de l’OAC de Les Torres.
Més d’un milió d’euros per l’equipament
La remodelació del nou edifici municipal, que té una superfície de 185,22 m2 amb planta baixa, on hi haurà l’OAC, i dues plantes més, on s’ubicaran altres serveis municipals, ha estat finançat pel Fons estatal d’inversió local (FEIL) i pel Fons Estatal d'Ocupació i Sostenibilitat Local (FEOSL) en les seves diferents fases. Les obres han estat realitzades per IMAGA Proyectos y Construcciones, amb un pressupost d’1.100.000 euros, i també han suposat la reurbanització del carrer Narcís Menard en el seu tram amb la plaça Pere Aguilera, que s’ha transformat en una zona de plataforma única.
El personal de l’OAC Centre que fins la setmana passada encara ocupaven les oficines inaugurades l’any 2006 després de traslladar-se des de l’edifici consistorial, ocupen el seu lloc al carrer Narcís Menard, davant de la plaça de Pere Aguilera. El servei manté el mateix horari que tenia fins ara: de dilluns a divendres de 8.30 a 14 i de 16 a 19 h i els dissabtes de 9 a 13 h. Aquest dijous, 18 de novembre, a les 10 h, l’alcaldessa de Rubí, Carme García, farà una visita a les noves instal·lacions que ja estaran a ple rendiment i oferirà una roda de premsa per explicar les millores que s’estan treballant pel que fa l’atenció al ciutadà.
Millorar l’atenció presencial
Aquest canvi d’ubicació s’emmarca en un procés específic de millora de l’atenció presencial, en un entorn més adequat amb més lluminositat i espais més amplis per a la ciutadania. El canvi ha de permetre adequar els fluxos d’assistència de les persones que acudeixen a fer els tràmits a l’OAC o a l’Oficina d’Atenció al Consumidor (OMIC), que també canvia d’edifici. Així, a més de la zona d’espera a l’entrada de l’oficina, s’ha creat un nou espai al costat dels punts d’atenció directa, amb una vintena de cadires per facilitar el temps d’espera de les persones, que en el 60% dels casos és inferior als tres minuts. A més, les noves instal·lacions han incorporat una senyalització millorada amb més informació visible que permeti als ciutadans i ciutadanes orientar-se amb major facilitat per l’OAC.
Habitualment, una mitjana de 136 persones al dia realitzen algun tipus de consulta i/o tràmit en aquesta oficina, ja sigui de forma presencial, telefònica o telemàtica, amb mesos on l’afluència pot pujar a les 160 persones (setembre a novembre), segons dades de l’Informe d’Activitats de l’OAC de 2009.
Però aquest canvi no obeeix només a una millora de l’espai, sinó a la voluntat de l’Ajuntament de donar un impuls als tràmits telemàtics que es poden fer de forma no presencial i a l’atenció telefònica, per tal d’evitar que la ciutadania hagi de desplaçar-se fins a l’OAC. Per acomplir aquest objectiu, s’han destinat dos llocs de treball en una altra planta de l’edifici, que es dedicaran a potenciar aquesta tramitació a través d’internet, que ha de permetre incrementar el nombre tràmits que es poden fer en línia. Fins ara, a través de la Carpeta Ciutadana de la web municipal, es poden fer un total de 8 tràmits de forma completa no presencial, com ara la sol·licitud del volant d’empadronament, les reclamacions a l’OMIC, la inscripció a la borsa de treball de l’IMPES, el registre d’entitats o fer arribar avisos queixes i suggeriments a l’Ajuntament. Tot i que a la web municipal es pot trobar informació dels més de 60 tràmits que gestiona el consistori, que gradualment aniran ampliant la seva informació per tal que els més habitual es puguin fer de forma no presencial.
D’altra banda, durant l’any pròxim, també s’augmentarà el nombre de tràmits que es poden fer de forma centralitzada des d’aquesta oficina, per tal que els ciutadans i ciutadanes no hagin de desplaçar-se pels diversos departament municipals. Ja al llarg de 2009, s’han incorporat les bonificacions en el rebut de l’aigua, els censos d’animals i els permisos de l’illa de vianants. Actualment, hi ha un total de 16 tràmits i obertures d’expedients diversos, com l’inici d’expedients de Llicències d’obres majors i menors i d’activitats, de guals o de bonificicació de l’IBI, entre d’altres, a més la gestió del padró i el registre municipal, que es poden iniciar des d’aquesta oficina.
El projecte de la nova OAC, que s’adreça a modernitzar i augmentar l’eficàcia dels serveis municipals, està emmarcat en un Pla d’Atenció Ciutadana en el qual l’Ajuntament està treballant i que permetrà continuar amb el desplegament territorial de les Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC) que es va iniciar amb l’obertura de l’OAC de Les Torres.
Més d’un milió d’euros per l’equipament
La remodelació del nou edifici municipal, que té una superfície de 185,22 m2 amb planta baixa, on hi haurà l’OAC, i dues plantes més, on s’ubicaran altres serveis municipals, ha estat finançat pel Fons estatal d’inversió local (FEIL) i pel Fons Estatal d'Ocupació i Sostenibilitat Local (FEOSL) en les seves diferents fases. Les obres han estat realitzades per IMAGA Proyectos y Construcciones, amb un pressupost d’1.100.000 euros, i també han suposat la reurbanització del carrer Narcís Menard en el seu tram amb la plaça Pere Aguilera, que s’ha transformat en una zona de plataforma única.