La policia local de Rubí ha adquirit 20 aparells PDA a través d’un conveni amb la Diputació
Amb aquests aparells electrònics es poden tramitar les multes de forma més ràpida i segura.
Recentment, la policia local de Rubí ha adquirit una vintena de PDA (Personal Digital Assistant) mitjançant un conveni amb la Diputació de Barcelona. El projecte té un cost d’uns 14.000 euros, finançats en un 95 % per la Diputació.
L’utilització d’aquests aparells electrònics de butxaca permet més seguretat, rapidesa i eficàcia en el processament de les dades respecte el procés habitual, ja que es tramiten les denúncies de forma telemàtica i directa a l’Organisme de Gestió Tributària (ORGT). D’aquesta manera, quan es produeix una infracció i l’agent introdueix les dades a l’aparell per tramitar la multa, aquesta informació arriba directament i de forma instantània a l’ORGT, estalviant els tràmits burocràtics que de forma habitual es fan a l’oficina local (recepció de la multa en paper, introducció de les dades a l’ordinador i enviament posterior de les dades a l’ORGT a través d’un programa informàtic).
També aporta informació immediata a l’agent sobre el vehicle en qüestió un cop es registren les dades de la matrícula. Així, pot conèixer al moment si aquell vehicle ha estat sostret o si té algun tipus de requisitòria, com ara tenir una ordre d’immobilització perquè no disposa d’assegurança, per exemple.
Les PDA també van acompanyades d’una petita impressora portàtil connectada a l’aparell per bluetooth per tal d’imprimir i lliurar una còpia a l’infractor en el mateix moment de tramitar la multa.
En aquests moments, el projecte es troba en fase d’implantació a Rubí. El servei de grua i la policia de proximitat són les unitats que actualment utilitzen les PDA i està previst que en breu s’ampliï a la unitat motorista i a la resta de patrulles.
L’utilització d’aquests aparells electrònics de butxaca permet més seguretat, rapidesa i eficàcia en el processament de les dades respecte el procés habitual, ja que es tramiten les denúncies de forma telemàtica i directa a l’Organisme de Gestió Tributària (ORGT). D’aquesta manera, quan es produeix una infracció i l’agent introdueix les dades a l’aparell per tramitar la multa, aquesta informació arriba directament i de forma instantània a l’ORGT, estalviant els tràmits burocràtics que de forma habitual es fan a l’oficina local (recepció de la multa en paper, introducció de les dades a l’ordinador i enviament posterior de les dades a l’ORGT a través d’un programa informàtic).
També aporta informació immediata a l’agent sobre el vehicle en qüestió un cop es registren les dades de la matrícula. Així, pot conèixer al moment si aquell vehicle ha estat sostret o si té algun tipus de requisitòria, com ara tenir una ordre d’immobilització perquè no disposa d’assegurança, per exemple.
Les PDA també van acompanyades d’una petita impressora portàtil connectada a l’aparell per bluetooth per tal d’imprimir i lliurar una còpia a l’infractor en el mateix moment de tramitar la multa.
En aquests moments, el projecte es troba en fase d’implantació a Rubí. El servei de grua i la policia de proximitat són les unitats que actualment utilitzen les PDA i està previst que en breu s’ampliï a la unitat motorista i a la resta de patrulles.