La Policia Local engega una campanya intensiva de disciplina viària al municipi
S’han detectat diversos vehicles que circulaven a més del doble de la velocitat permesa en zones urbanes limitades a 50 km/h.
La Policia Local de Rubí ha engegat recentment una campanya intensiva de disciplina viària per millorar la seguretat i mobilitat dels vianants. El principal objectiu d'aquesta campanya és reduir l'índex d'accidentalitat viària i fomentar conductes prudents i cíviques en els conductors que circulen pel municipi.
D’una banda, s’ha incrementat el control d’aquells estacionaments que ocupen voreres i passos de vianants i que obliguen les persones a caminar per la calçada, amb el perill que això suposa. I, de l’altra, s’estan realitzant múltiples controls de velocitat en diferents indrets de la població i en qualsevol moment del dia, incidint en els punts negres on s’han detectat problemàtiques específiques. Es tracta, en definitiva, d’actuar d’una forma més selectiva en aquells llocs on realment hi ha perill o molèsties greus per a la resta d’usuaris de la via.
En els últims controls duts a terme pels 8 agents destinats a aquesta campanya s’han enxampat vehicles en zones urbanes limitades a 50 km/h anant a més de 100 km/h.
Aquesta campanya no té una finalitat recaptatòria. De fet, l’any passat el nombre de denúncies es va reduir un 30%, una línia descendent que s’està seguint enguany. La sanció ha de ser el final d’un procés que, prèviament, ha d’apostar per l’educació i la formació des de la infància i al llarg de tota la vida. De fet, aquesta campanya es complementa amb altres mesures que l’Ajuntament ja ha portat a terme per tal d’aconseguir una reducció real de la velocitat de circulació dins el nucli urbà, com ara l’educació viària a les escoles, les noves senyalitzacions horitzontals i verticals, la creació de noves rotondes o la instal·lació de bandes sonores, entre d’altres.
A més velocitat, més risc
En cas d’atropellament, la probabilitat que les lesions del vianant s’agreugin augmenta exponencialment amb l’increment de la velocitat de xoc. El risc de tenir un accident amb víctimes es duplica quan s’augmenta la velocitat en 5 km/h a partir dels 60 km/h.
Les estadístiques també mostren que hi ha una estreta relació entre la velocitat del vehicle i el risc i la severitat dels accidents. En una col·lisió entre un vehicle que circula a 30 km/h i un vianant només es registren repercussions mortals en un 5% dels casos. Si la velocitat del vehicle és de 50 km/h, aquest percentatge augmenta fins al 45%, mentre que en cas de circular a 65 km/h, el risc és del 85%.
Altres campanyes
Enguany, la Policia Local ha programat 4 campanyes més de disciplina viària. Es tracta de la campanya de controls intensius d’alcoholèmia i estupefaents; la de control de sorolls, fums i documentació de vehicles; la que controlarà les infraccions dinàmiques (saltar-se semàfors, senyals d’stop, etc.), que es durà a terme al juny; i la campanya de control d’ús de cinturons, sistemes de retenció infantil i cascs, programada al setembre, coincidint amb l’inici del curs escolar.
Tot i aquestes campanyes intensives, els agents que s’encarreguen de la disciplina viària controlen i supervisen totes aquestes infraccions durant tot l’any.
D’una banda, s’ha incrementat el control d’aquells estacionaments que ocupen voreres i passos de vianants i que obliguen les persones a caminar per la calçada, amb el perill que això suposa. I, de l’altra, s’estan realitzant múltiples controls de velocitat en diferents indrets de la població i en qualsevol moment del dia, incidint en els punts negres on s’han detectat problemàtiques específiques. Es tracta, en definitiva, d’actuar d’una forma més selectiva en aquells llocs on realment hi ha perill o molèsties greus per a la resta d’usuaris de la via.
En els últims controls duts a terme pels 8 agents destinats a aquesta campanya s’han enxampat vehicles en zones urbanes limitades a 50 km/h anant a més de 100 km/h.
Aquesta campanya no té una finalitat recaptatòria. De fet, l’any passat el nombre de denúncies es va reduir un 30%, una línia descendent que s’està seguint enguany. La sanció ha de ser el final d’un procés que, prèviament, ha d’apostar per l’educació i la formació des de la infància i al llarg de tota la vida. De fet, aquesta campanya es complementa amb altres mesures que l’Ajuntament ja ha portat a terme per tal d’aconseguir una reducció real de la velocitat de circulació dins el nucli urbà, com ara l’educació viària a les escoles, les noves senyalitzacions horitzontals i verticals, la creació de noves rotondes o la instal·lació de bandes sonores, entre d’altres.
A més velocitat, més risc
En cas d’atropellament, la probabilitat que les lesions del vianant s’agreugin augmenta exponencialment amb l’increment de la velocitat de xoc. El risc de tenir un accident amb víctimes es duplica quan s’augmenta la velocitat en 5 km/h a partir dels 60 km/h.
Les estadístiques també mostren que hi ha una estreta relació entre la velocitat del vehicle i el risc i la severitat dels accidents. En una col·lisió entre un vehicle que circula a 30 km/h i un vianant només es registren repercussions mortals en un 5% dels casos. Si la velocitat del vehicle és de 50 km/h, aquest percentatge augmenta fins al 45%, mentre que en cas de circular a 65 km/h, el risc és del 85%.
Altres campanyes
Enguany, la Policia Local ha programat 4 campanyes més de disciplina viària. Es tracta de la campanya de controls intensius d’alcoholèmia i estupefaents; la de control de sorolls, fums i documentació de vehicles; la que controlarà les infraccions dinàmiques (saltar-se semàfors, senyals d’stop, etc.), que es durà a terme al juny; i la campanya de control d’ús de cinturons, sistemes de retenció infantil i cascs, programada al setembre, coincidint amb l’inici del curs escolar.
Tot i aquestes campanyes intensives, els agents que s’encarreguen de la disciplina viària controlen i supervisen totes aquestes infraccions durant tot l’any.