Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Síndica de Greuges atén una seixantena de persones en el seu primer mig any en el càrrec Maria Palau ha presentat l’informe de la Sindicatura corresponent al darrer semestre de 2010. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

La Síndica de Greuges atén una seixantena de persones en el seu primer mig any en el càrrec

Maria Palau ha presentat l’informe de la Sindicatura corresponent al darrer semestre de 2010.
Un total de 64 persones han adreçat la seva queixa (40) o consulta (24) a la Síndica de Greuges de Rubí, Maria Palau, entre els mesos de juny i desembre de 2010. Així ho va explicar la mateixa Síndica als membres del Ple municipal, a qui va presentar l’informe de la Sindicatura corresponent al segon semestre de l’any passat.

De les 40 queixes que han arribat a la Sindicatura, 25 han estat admeses a tràmit i traslladades a les regidories corresponents. Les 15 restants no s’han acceptat per diferents motius: per no ser de competència d’aquesta institució o per no haver presentat primer una queixa davant l’Administració o, si s’ha fet, per no haver esgotat el termini de resposta.

De les 25 queixes admeses a tràmit, 7 han estat desestimades. De les 18 restants, en 9 ocasions s’ha resolt la queixa favorablement per al ciutadà, un expedient s’ha tancat per desistiment del ciutadà i les 8 restants, a 31 de desembre (data de tancament de l’informe) encara estaven en tràmit.

Per departaments, el que ha rebut més queixes ha estat l’Àrea d’Ecologia Urbana i Seguretat (23), seguit de l’Àrea de Desenvolupament Urbà (7), l’Àrea de Serveis Centrals (3), l’Àrea de Serveis Socioculturals (2), l’Àrea de Serveis a les Persones (2) i altres organismes (4).

La nova Síndica de Greuges ha continuat fent actuacions en relació als 13 expedients que restaven oberts dels anys 2008, 2009 i de gener a maig de 2010. Cinc d’aquests expedients s’han tancat amb un resultat satisfactori per al ciutadà; 1 s’ha tancat pel llarg temps que feia que estava obert (2 anys) i al no veure possibilitat de solució a curt termini; 2 més han estat desestimats i 5 continuen en seguiment.

Per últim, de les 7 recomanacions i suggeriments fets, 4 han estat acceptats i els 3 restants estan pendents de resposta.

La mitjana del temps de resposta en relació a les queixes tramitades al conjunt de les regidories ha estat de 21,93 dies, sent l’Àrea de Desenvolupament Urbà el departament que ha tardat més (44,70 dies de mitjana) i l’Àrea de Serveis Centrals el que ha tardat menys a respondre (3 dies).

En aquest sentit, Maria Palau ha demanat “més compromís en el compliment dels terminis de resposta“. I és que, segons la Síndica, “moltes queixes que es tramiten són per manca de resposta de l’Ajuntament a reclamacions dels ciutadans“.

Palau també ha sol·licitat “més coordinació entre els diversos departaments que estan implicats en un mateix tema”. En la mateixa línia, ha explicat que durant el tràmit d’alguns expedients ”ha quedat palès que més transversalitat entre departaments podria arribar a resoldre força situacions amb més rapidesa i sense duplicar temps i esforços, fet que milloraria l’atenció a la ciutadania”.

La Síndica també ha agraït la confiança que ha rebut per part de tots els grups municipals des que va acceptar el càrrec, ja que se li va “oferir la possibilitat de tractar amb les persones, poder-les ajudar i orientar. El reconeixement que mostren els ciutadans quan els escoltes, inclús quan no els pots resoldre el problema, és una gran satisfacció, és la compensació a moltes hores de feina i, no ens hem d’enganyar, a algun o altre disgust”.

Maria Palau també ha demanat disculpes “per no haver complert amb la promesa de difondre el coneixement de la Sindicatura i de les seves funcions als ciutadans de Rubí”. La Síndica ha afirmat: “És un dels meus objectius de futur i procuraré complir-lo”.

Per la seva banda, l’alcaldessa de Rubí, Carme García, ha agraït el “compromís amb las ciutadania i la dedicació” que ha demostrat Palau des que va acceptar el càrrec de Síndica de Greuges. Segons l’alcaldessa, la seva tasca “ajuda a millorar la maquinària municipal, de vegades molt feixuga, i ens fa prendre consciència que tots som servidors públics”.