La web municipal, considerada la 15a millor dels municipis catalans en comunicació local
L'observatori del Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la UAB analitza els webs dels 947 ajuntaments catalans.
La web de l’Ajuntament de Rubí ha estat qualificada com la 15a de tots els municipis catalans, pel que fa a la comunicació local, segons el Mapa de les Bones Pràctiques de la Comunicació Pública Local a Catalunya, que recull els resultats de l’avaluació de tots els webs dels 947 ajuntaments catalans, a través de les dades recollides per l’observatori del Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
Rubí, segons el mapa, es troba en aquest nivell 15è pel que fa a les ciutats que tenen més del 70% d’indicadors positius dels 41 ítems que es tenen en compte per elaborar-lo, ja que compleix un 73% dels mateixos. Entre aquests, hi ha qui són els representants polítics i la informació que es dona dels mateixos; com es gestionen els recursos col·lectius, es a dir, si hi ha informació dels plens, dels plans de govern o plans d’actuació municipal, de les retribucions dels càrrecs electes, del pressupost i les ordenances, si s’inclouen notícies i informació dels contractes, etc; i quines eines de participació s’ofereixen, com les adreces de correu electrònic del govern, si hi ha accés a les xarxes socials, directori d’entitats o agenda d’activitats, entre d’altres. De fet, només 57 municipis (el 6% del total) han aconseguit una puntuació superior al 50% d’indicadors positius.
A més, l’estudi destaca que el 95% dels municipis no informen de l’elaboració d’un Pla de Govern (PG) o Pla d’Actuació Municipal (PAM); les ordenances municipals es publiquen al 45% dels webs dels ajuntaments catalans.; el 43% dóna informació bàsica sobre l’alcalde o l’alcaldessa; el 24% publica el pressupost; i el 17% informa sobre la composició dels òrgans de govern. Per contra, la majoria publica notícies però tan sols un 4% d’aquestes notícies parlen d’actuacions del govern relacionades amb el rendiment de comptes, el 88% informa sobre “el perfil del contractant” i la majoria ofereixen eines per a promoure la participació ciutadana, tot i que només el 24% publiquen les adreces de correu electrònic dels membres del govern.
Rubí, segons el mapa, es troba en aquest nivell 15è pel que fa a les ciutats que tenen més del 70% d’indicadors positius dels 41 ítems que es tenen en compte per elaborar-lo, ja que compleix un 73% dels mateixos. Entre aquests, hi ha qui són els representants polítics i la informació que es dona dels mateixos; com es gestionen els recursos col·lectius, es a dir, si hi ha informació dels plens, dels plans de govern o plans d’actuació municipal, de les retribucions dels càrrecs electes, del pressupost i les ordenances, si s’inclouen notícies i informació dels contractes, etc; i quines eines de participació s’ofereixen, com les adreces de correu electrònic del govern, si hi ha accés a les xarxes socials, directori d’entitats o agenda d’activitats, entre d’altres. De fet, només 57 municipis (el 6% del total) han aconseguit una puntuació superior al 50% d’indicadors positius.
A més, l’estudi destaca que el 95% dels municipis no informen de l’elaboració d’un Pla de Govern (PG) o Pla d’Actuació Municipal (PAM); les ordenances municipals es publiquen al 45% dels webs dels ajuntaments catalans.; el 43% dóna informació bàsica sobre l’alcalde o l’alcaldessa; el 24% publica el pressupost; i el 17% informa sobre la composició dels òrgans de govern. Per contra, la majoria publica notícies però tan sols un 4% d’aquestes notícies parlen d’actuacions del govern relacionades amb el rendiment de comptes, el 88% informa sobre “el perfil del contractant” i la majoria ofereixen eines per a promoure la participació ciutadana, tot i que només el 24% publiquen les adreces de correu electrònic dels membres del govern.