Més de 7.000 usuaris utilitzen el servei de bus entre les estacions de Renfe i FGC a Rubí
La nova línia va entrar en funcionament a finals de maig. Durant els mesos de juny i juliol, la major afluència de viatgers s'ha concentrat de 18 a 19h.
7.371 persones han utilitzat la línia d’autobús llançadora que connecta les estacions de Renfe i FGC a Rubí entre els mesos de juny i juliol. Durant el mes de juny els passatgers van ser 3.596, i al juliol la xifra va augmentar un 5%, amb un total de 3.775 usuaris, amb un promig diari de 180 persones. (Consultar quadres).
Aquest servei, que funciona de dilluns a divendres feiners entre les 6.15 i les 22.30 hores, ha registrat més afluència de viatgers de 18 a 19h, de 20 a 21h i de 8 a 9h. D’aquests trajectes, el 61% s’ha realitzat en sentit Renfe a FGC. El servei es va posar en marxa amb motiu de l’entrada en funcionament de la nova línia C7 de Rodalies Renfe el passat 23 de maig.
El regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament de Rubí, Xavier Reinaldos, ha explicat que la potencialitat del servei resideix en “la possibilitat d’accedir a la UAB en pocs minuts i perquè representa una gran via de comunicació amb Martorell i Barcelona”. Reinaldos ha avançat que d’aquí a pocs mesos està previst adaptar aquest bus amb logotip de l’Ajuntament per tal de diferenciar-lo de la resta de vehicles, i que es canviaran els horaris per adaptar-los als horaris dels trens.
Servei de bus entre Castellbisbal i polígons industrials
Pel que fa al bus que connecta Castellbisbal amb els polígons industrials i el municipi de Rubí, aquest servei ha registrat durant els dos primers mesos de funcionament un total de 3.032 usuaris (1.696 durant el mes de juliol i 1.336 a l’agost).
El nou servei es va posar en marxa a principis de juliol i funciona de dilluns a divendres feiners, amb parades a diferents punts dels polígons industrials i a 3 zones de Rubí (Mútua, FGC i CAP Borja). El regidor de Medi Ambient, Xavier Reinaldos, ha explicat que es tracta d’un projecte per millorar el servei de Transport Públic a Rubí amb dos objectius principals: millorar la comunicació entre Rubí i Castellbisbal i millorar l’accessibilitat als polígons industrials dels 2 municipis.
Es tracta d’un projecte nascut a través d’un conveni entre el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, l’Ajuntament de Castellbisbal i l’Ajuntament de Rubí. L’aportació total ascendeix a 63.064€, dels quals l’Ajuntament de Rubí n’aporta 9.584€ (pel que fa a la resta, 38.335€ van a càrrec de la Generalitat i 15.145€ a càrrec de l’Ajuntament de Castellbisbal). El regidor ha afegit que es tracta d’una ampliació de freqüència de pas d’una línia ja existent, “tot i que ho entenem com un nou servei perquè hem arribat a un acord econòmic per omplir aquest dèficit”.
La iniciativa s’emmarca dins d’un programa pilot sobre el transport públic als polígons industrials de Catalunya. Per aquest motiu, l’Ajuntament de Rubí va fer arribar a la Generalitat un estudi sobre les comunicacions a través de transport públic que reflectia una demanada d’aquest servei als polígons industrials del municipi. Un cop estudiada la proposta, la Generalitat va posar en marxa aquest nou recorregut amb l’objectiu de millorar la comunicació a la zona a partir de la xarxa de transport existent a la zona. Segons l’estudi, aquest nou servei beneficiarà uns 6.500 treballadors.
Xavier Reinaldos ha afirmat que les xifres registrades de les 2 noves línies de transport públic a Rubí “no són quantitativament bones, perquè s’han registrat durant una època de baixa productivitat”. El regidor ha explicat que l’època analitzada coincideix en part amb les vacances d’estiu dels treballadors pel que fa al bus de Castellbisbal i amb les dels estudiants de la UAB pel que fa a la llançadora. En aquest sentit, ha afegit que “per aquest motiu crec que es millorarà el percentatge que hauríem de tenir cada dia d’ara endavant”.
Aquest servei, que funciona de dilluns a divendres feiners entre les 6.15 i les 22.30 hores, ha registrat més afluència de viatgers de 18 a 19h, de 20 a 21h i de 8 a 9h. D’aquests trajectes, el 61% s’ha realitzat en sentit Renfe a FGC. El servei es va posar en marxa amb motiu de l’entrada en funcionament de la nova línia C7 de Rodalies Renfe el passat 23 de maig.
El regidor de Medi Ambient de l’Ajuntament de Rubí, Xavier Reinaldos, ha explicat que la potencialitat del servei resideix en “la possibilitat d’accedir a la UAB en pocs minuts i perquè representa una gran via de comunicació amb Martorell i Barcelona”. Reinaldos ha avançat que d’aquí a pocs mesos està previst adaptar aquest bus amb logotip de l’Ajuntament per tal de diferenciar-lo de la resta de vehicles, i que es canviaran els horaris per adaptar-los als horaris dels trens.
Servei de bus entre Castellbisbal i polígons industrials
Pel que fa al bus que connecta Castellbisbal amb els polígons industrials i el municipi de Rubí, aquest servei ha registrat durant els dos primers mesos de funcionament un total de 3.032 usuaris (1.696 durant el mes de juliol i 1.336 a l’agost).
El nou servei es va posar en marxa a principis de juliol i funciona de dilluns a divendres feiners, amb parades a diferents punts dels polígons industrials i a 3 zones de Rubí (Mútua, FGC i CAP Borja). El regidor de Medi Ambient, Xavier Reinaldos, ha explicat que es tracta d’un projecte per millorar el servei de Transport Públic a Rubí amb dos objectius principals: millorar la comunicació entre Rubí i Castellbisbal i millorar l’accessibilitat als polígons industrials dels 2 municipis.
Es tracta d’un projecte nascut a través d’un conveni entre el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, l’Ajuntament de Castellbisbal i l’Ajuntament de Rubí. L’aportació total ascendeix a 63.064€, dels quals l’Ajuntament de Rubí n’aporta 9.584€ (pel que fa a la resta, 38.335€ van a càrrec de la Generalitat i 15.145€ a càrrec de l’Ajuntament de Castellbisbal). El regidor ha afegit que es tracta d’una ampliació de freqüència de pas d’una línia ja existent, “tot i que ho entenem com un nou servei perquè hem arribat a un acord econòmic per omplir aquest dèficit”.
La iniciativa s’emmarca dins d’un programa pilot sobre el transport públic als polígons industrials de Catalunya. Per aquest motiu, l’Ajuntament de Rubí va fer arribar a la Generalitat un estudi sobre les comunicacions a través de transport públic que reflectia una demanada d’aquest servei als polígons industrials del municipi. Un cop estudiada la proposta, la Generalitat va posar en marxa aquest nou recorregut amb l’objectiu de millorar la comunicació a la zona a partir de la xarxa de transport existent a la zona. Segons l’estudi, aquest nou servei beneficiarà uns 6.500 treballadors.
Xavier Reinaldos ha afirmat que les xifres registrades de les 2 noves línies de transport públic a Rubí “no són quantitativament bones, perquè s’han registrat durant una època de baixa productivitat”. El regidor ha explicat que l’època analitzada coincideix en part amb les vacances d’estiu dels treballadors pel que fa al bus de Castellbisbal i amb les dels estudiants de la UAB pel que fa a la llançadora. En aquest sentit, ha afegit que “per aquest motiu crec que es millorarà el percentatge que hauríem de tenir cada dia d’ara endavant”.